Liar, liar pants on fire!


Vet ni vad jag stör mig på? Jag stör mig på folk som ljuger.
Jag ljuger ibland, men bara vita små lögner, typ "jag orkar inte, jag har ont i huvudet" eller "heeej va KUL att se dig" eller "självklart, jag hör av mig!!". eller "jag mår jättebra, hur är det själv?". Men det finns ju folk som ljuger om betydligt allvarligare saker än så. Det finns en människa som jag känner, men inte vill känna vid, som ljuger om allt och inget. Personen ljuger om stora allvarliga saker, och små obetydliga saker.
Jag undrar hur det känns att ljuga så mycket?
Får man en kick när man lyckas lura någon?
Blir man inte snurrig i huvudet av att hålla reda på allt? Vad har jag sagt och till vem har jag sagt vad?
Den här människan är så otroligt övertygande också, så på ett sätt är det otroligt intressant och fascinerande att höra alla historier och se hur personen smidigt (ibland) slingrar sig ur jobbiga lägen då personen skulle kunna bli påkommen.
Hur dåligt mår man om man hela tiden måste ljuga för att få bekräftelse och uppmärksamhet? Det är ju faktiskt  ganska tragiskt när jag tänker på saken..

Ja jag vet inte vad jag ville med det här inlägget egentligen, men visst är det intressant hur en del människor fungerar?



Kommentarer
Postat av: jennie

Och det roliga är att en mytoman inte fattar att vi fattar...

så måste det ju vara, att dom tror att man tror på vad dom säger! fast man tänker bara din jävla idiot sluta!!!

2009-03-03 @ 17:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0