I am ignoring...


...mina räkningar. Jag har en extrem bunt med räkningar den här månaden! Hur kommer det sig att vissa månader blir tyngre än andra?
Jaja, dom ska ju betalas, men jag väntar till imorgon.

Dagen har varit bra, och nu är det bara en dag kvar till 3-dagars ledighet! Wihoo!!! Imorgon ska jag åka till pappa och försöka övertala honom att ta det lugnt och inte göra något förhastat. Det känns just nu som en omöjlig uppgift, men jag måste försöka i alla fall.... Kul start på dagen...

Nu har jag degat tillräckligt länge i soffan, jag har kollar på lite serier på datorn, och har 2 st kvar, men innan det ska jag ta ut Lill-SKITEN på ett litet toa-besök! ;-)

See ya!

Just ja! Idag hände en grymt rolig sak! Det kom in en kille och frågade om jag pratade engelska. "Sure" sa jag lite så där halvnonchalant - but of course liksom.
Vi snackar och han berättar att han nyss har kommit hit och blivit rekommenderad att träna hos oss och vill lösa en dagsbiljett. Han är väldigt social och pratglad (typisk amerikan) och jag passar på att fråga vart han kommer ifrån. "I'm from Conneticut, do you know where it is?" säger han och jag tänker "Hell yes", men svarar "Wow, really, then you probably know of this little town called Larchmont in New York?", och han svarar "Do I ever, I pass it everyday on my way to New York, and I used to live in Marmaroneck, you kow, right next door". Hahaha, detta var så sjukt roligt (enligt mig dårå), och han var jättetrevlig. Jag berättade att jag har bott där i ett par år och han sa att det förklarade min perfekta engelska, haha, *skryt, skryt*! Ååh, jag älskar när sånt händer!!! :-)
Hur som helst, jag visade han lite i gymmet och så sa han att jag kunde kunde prata svenska om jag ville för han förstår svenska eftersom hans fru är svensk, och då började jag blanda hej vilt, "Well over there you have hantlar och sånt, and if you want to take a spinningclass tomorrow så släpper vi biljetterna like 30 minutes before the class starts".. Haha, som sagt, roligt var det!

NU - promis!


Kommentarer
Postat av: Knuti

hahah, svengelska is the shit!

2009-03-25 @ 22:58:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0