WTC


Alldeles för en stund sedan, mitt i L.J (som jag för övrigt ÄLSKAR) kom ett sms. "Kolla fyran" stod det, och det var från mammas Uffe. Jag slog på snabbt och såg en massa vyer över New York. Gulligt, tänkte jag, dom vet ju hur mycket jag älskar New York. Jag tittade lite till och upptäkte att det var filmen "World trade center" och snabbt fick L.J pausas.

Jag kommer alltid att ha en speciell känsla i hjärtat när jag ser bilder från den dagen, den elfte september (det borde vara ett ord "elfteseptember"). Jag var ju nästan där! Visst, 35 minuter därifrån, but still. Jag glömmer ALDRIG den dagen. Jag glömmer aldrig hur jag såg det på tv och inte kunde få tag på Monica på flera timmar. Hur jag fick åka till James skola och säga att "allt är ok". Hur jag kunde se röken från ett hustak i New Rochelle.
Ja, den där dagen har nog satt ett spår i allas hjärtan, på ett eller annat sätt.

Nu ska jag koka thé och vänta på att filmen börjar igen...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0