Lördagsplaner!


Hej och hå.
Lördag idag. Jag kommer inte riktigt ihåg när jag hade en ledig lördag med en planerad fest inbokad senast. Det måste vara flera månader sedan! Jag är inte så sugen på det egentligen, så det är inget jag saknar, men det skulle ju vara kul med lite kul ikväll, i stället för det gamla vanliga - tv och Tindra.
Jag har väldigt svårt för att ta tag i saker så där, att liksom "hitta på nåt" med kompisar. Sen har jag ju ett begränsat antal kompisar också. Min allra bästa bor i Spanien, och jag önskar så himla mycket att jag kunde åka och hälsa på henne just nu, jag har ett stort behov att komma bort känner jag. Sen har jag ju andra jättebra kompisar också, men dom jobbar eller är gravida så att festa ikväll är inget alternativ :-) Jag får helt enkelt vara lite huslig eller nåt. Sitta och titta på allt jag planerar att shoppa idag, haha! Tindra är nog nöjd i alla fall, som får ha mamma hemma! :-)
Faktum är att jag inte skulle palla alkohol just nu. Jag kände det i söndags, efter 1 1/2 glas vin så blev klumpen i halsen större och större, och det där med att supa bort mina sorger känns inte så aktuellt, det gjorde jag i november och december (att supa bort bekymmer är sååå 2008), och vi vet ju alla att det inte funkade. Sorgerna finns kvar, tyngre än någonsin.

Nu ska jag ta och sätta mig med ett papper och en penna och skriva ner vad jag ska handla idag. Bomullstussar står högst på listan, jag har rött nagellack på mina naglar som är en vecka gammalt, ni kan ju vara ana hur hemska mina naglar ser ut.
Sen är det ca 1000 saker till, så det är nog bra att jag inte har några festplaner, den här dagen kommer att bli dyr ändå!
Just ja, jag har en fikadejt med söta Jenny idag kl halv fyra!! DET blir dagens höjdpunkt!! :-)

Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0