Jessan tipsar:


Jag tänkte jag skulle tipsa om ett väldigt gott och enkelt recept! Detta är ett recept som min mamma bjöd mig på för en tid sedan, och jag har lagat det flera gånger sedan dess och lyckats väldigt bra (i och för sig är det svårt att misslyckas), vi kan kalla det för "Jessans mammas wokgryta"! :-)
För ca 4 portioner behövs följande:

* 2-3 kycklingfiléer
* 2 chorizo-korvar
* 1 gul lök (eller en halv)
* 1/2 påse wokgrönsaker
* några frysta broccolibuketter
* 1 burk kokosmjölk
* ca 1 dl sweetchilisås


Gör så här:
Skär kycklingen i små bitar, och skiva korven. Hacka löken grovt (den ska alltså inte vara finhackad). Bryn kyckling och korv i en wokpanna (eller liknande) och tillsätt lök och wokgrönsaker. Låt allting steka en stund, tillsätt sedan kokosmjölken och smaksätt med sweetchilisåsen. Låt allt puttra ihop i ca 15-20 minuter på svag värme.
Servera med ris eller nudlar (jag brukar äta den utan något till, som en soppa nästan).

Jag gjorde matlådor av detta sist, först var jag skeptisk till hur kokosmjölken skulle bli när den har varit i frysen, men det gick huuuur bra som helst! :-)
I hope you like! :-)

NU - cheeeeeeesebaaaaaalls!!!!


Kommentarer
Postat av: Daniela

Aaah, där sa du nåt :) Tack för tipset!

2009-01-14 @ 21:28:42
URL: http://vivaladaniela.blogg.se/
Postat av: Sofia

Men shit, går ju inte att gå in på varken din eller Danielas blogg nu för tiden utan att get hit by food eller annat smarrigt :D Tack för receptet på banankakan, ska testa det imorgon!

2009-01-14 @ 22:16:38
URL: http://sofialennerth.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0