Hello gråa skit!


Borde det inte se så här?

December - Februari = Vinter
Mars - Maj = Vår
Juni - Augusti = Sommar
September - November = Höst

Och med "vinter" menar jag alltså gnistrande snö och minusgrader ( dock max -10 ). Vi är i mitten av januari nu, och det är inte "vinter" för fem öre. Jag tycker inte om sånt här väder. Det är grått, blött, fullt med grus, synliga gräsmattor och plusgrader. Längs det flesta promenadvägar ligger högar av upptinat hundbajs. I hate it!
Detta väder är till för mars tycker jag, för då är det dags att bli vår, men när det börjar att bli så här redan nu i januari så känns det tungt tycker jag. Visst det kan ju vända och bli kallt och det kan ju komma mer snö, men just nu känns det som att det kommer att bli en lång, blöt och trist vinter.
Vädermässigt alltså. Annars blir det nog en bra vinter!

Idag kommer jag att flänga runt en del. Jag vet inte riktigt vad jag ska börja med, men jag tror ordningen kommer att se ut så här:

* gå ut med Tindra
* åka till Birsta och Arken och klippa klorna på Tindra och beställa en klipptid åt henne
* handla mat på Ica Maxi
* köpa gröna växter och tulpaner på Plantagen
* åka hem, ta bort julgardiner, adventsljustaken, julstjärnorna m.m
* dammsuga, hänga upp nya gardiner
* gå in till stan, hämta ut Snövitklänningen, köpa ett rött läppstift och ett rött sidenband att ha i håret
* sortera Tindra-bilder på datorn och göra en "best-of-Tindra"-mapp


Och sen ska jag försöka ta reda på ett exakt datum då jag jobbar min sista dag, så jag kan tala om för min nya arbetsgivare exakt när jag kan börja! Spännande!

Slutligen innan jag åker iväg nu så vill jag än en gång tacka för alla fina kommentarer och gratulationer! Hela den här grejen med att jag har fått ett nytt jobb har gjort mig så mycket gladare och starkare, och det har gett mig mycket bättre självförtroende och självkänsla. Jag ÄR bra, jag ÄR duktig och jag ÄR omtyckt, och jag kan säga det högt till mig själv nu och faktiskt tro på dom orden också! Man ska inte underskatta sig själv så mycket, det vet jag nu!

Så där, nu måste jag röra på mig, annars finns risken att jag degar ner mig i soffan!
TTFN!

P.S Var det nån som såg första avsnittet av Lipstick Jungle igår? Vad tyckte ni i såna fall? Jag gillade inte riktigt de första avsnitten, men trust me, det blir bättre - nu är jag helt såld!! D.S




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0