Dagens "eeeh???".


Idag när jag satt och fikade så kom det fram en tjej till mitt bord. Hon såg lite blyg och vilsen ut, och så böjer hon sig fram och nästan viskar fram en fråga. Jag tror att det var en fråga i alla fall, jag hörde inte riktigt vad hon sa, men det är inte det som är grejen, utan mitt svar på hennes mummel var: "Sorry?". Eeeh...? SORRY??? Varför sa jag Sorry??
Hon ursäktade sig och insåg nog ganska snabbt att jag inte var den hon skulle möta där (blinddate kanske?). Men varför sa jag "sorry"?.
Det har hänt mig en gång förut också, på ett tåg från Norrköping till Stockholm. Jag klev på tåget, letade upp min plats och ser att det sitter en kille på min plats, och vad säger jag? Jo, jag kläcker ur mig: "Excuse me, your'e in my seat". Varför???? Bara för att han såg utländsk ut?? Han ursäktar sig, och sen börjar jag prata på svenska med Tindra, typ "hoppa upp här nu gumman" och ser sen att killen som nu sitter på platsen brevid mig sitter och läser Aftonbladet. Pinsamt. Jag fattar inte varför jag gör så? Lite roligt är det ju ändå, snacka om att få hjärnsläpp liksom! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0