Att lura sig själv.


Visst är det bra att tänka positivt, som jag försökte göra förut när jag skrev att det skulle bli en ok dag.
Detta är inte en ok dag, det är en lika pissig dag som igår och dagen innan den och dagen innan den. Det kommer i vågor, det sköljer över mig. Det kan verka ok, och så poff helt plötsligt kommer en våg. Att säga att detta är en ok dag är att lura mig själv.
Jag har tusen tankar i mitt huvud. Olika tankar men dom kommer från samma ställe. Just nu tänker jag så här:
om man vet att något är trasigt, försöker man inte fixa det då? Försöker man inte fixa det innan man slänger bort det? Om det fortfarande finns liv kvar, även om det ligger och sprattlar eller om batterierna verkligen håller på att ta slut, gör man inte ens ett försök att få det att stanna kvar innan man slänger det?
Jag vet vad jag skulle ha gjort, men det är ju det som är det kluriga i kråksången, vi är alla olika.




Kommentarer
Postat av: Alexandra

Under hösten -06 mådde jag ungefär som du verkar göra nu. Det var överjävligt en del dagar men faktiskt kom det ut något bra av det till sist. Inte vad du vill höra nu :) men det är nog så det är ändå. Om du vill kan du gå tillbaks och läsa och se om du kan hitta nåt som kan ge nån slags tröst, eller hopp eller nåt.

2009-01-27 @ 14:05:17
URL: http://brummagummans.blogspot.com.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0