Kan man skylla på alkoholen?


Jag sitter och funderar lite. Ibland gör man dumma saker när man är onykter. Det kan vara allt ifrån att beställa en till drink när man egentligen har drickit tillräckligt, man kan hångla med nån fast man redan har en respektive, vissa kör bil fulla, man skickar sms eller ringer folk mitt i natten och vissa tycker att det är en strålande idé att ta med sig trafikskyltar hem (jag är inte skyldig till ALLA). Men när man sitter dagen efter med jordens ågren, kan man alltid skylla på alkoholen då?
"Jag var full, jag visste inte bättre".
Någonstans långt där inne bakom pannbenet så finns nåt som styr ens handlingar i alla fall. Något som gör att man vågar. Jag hade en kille en gång som var ute en kväll, och när jag klev upp på morgonen dagen efter så stod det en "gäller ej genomfart"-skylt på hallgolvet. Varför han hade tagit hem den vet jag inte...och inte han heller.
Och hur många gånger har man inte fyllemessat med nån, och haft ångest dagen efter då man kollar igenom telefonen. Men ärligt nu, man skulle ju säkert inte ens tänka tanken att kontakta den där personen, om man verkligen inte ville nåt, oavsett om det innebär att komma och "dricka thé" eller bara säga hur fin han/hon är, eftersom man inte riktigt vågar säga samma sak mitt på dagen på en tisdag till exempel. 
Jag tror att det finns en anledning till allt, och givetvis har man rätt att ångra sig, men är man sann mot sig själv då? Hmm..detta kan man fundera mycket på märker jag. Det beror ju givetvis på vad det handlar om också, och till vilken grad man har "gjort bort sig".

Detta var dagens "Jessan funderar" :-)




Kommentarer
Postat av: Lina

Haha, jag har gjort alla utan en! Köra bil full skulle jag aldrig, aldrig göra... Sen är jag kanske inte så stolt över att ha gjort andra, men shit happens:)

2009-02-09 @ 06:47:30
URL: http://wellingtoncalling.osterhult.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0