Jessica Bradshaw?


God morgon!
Jag citerar ju (och ibland relaterar till) Sex and the city men jämna mellanrum. Jag ÄLSKAR den serien. För mig kommer den alltid att vara aktuell, och jag kommer alltid att kunna titta på den serien oavsett hur många gånger jag än har sett den. Sist var det Carries "breakup rule number 1" och gången innan det var det "SSB" (secret single behaviour).
Nu har något "hänt" igen, som jag direkt relaterar till Carrie.
För ett par månader sedan klickade jag hem ett läppglans på nätet. Ett väldigt litet och väldigt dyrt (för sin storlek) läppglans, som lovade"fylliga läppar". Jag använde det kanske 3 ggr, och sedan tappade jag bort det. Jag har förbannat mig själv över det, eftersom det var ett sånt dyrt läppglans, och som jag verkligen inte behövde in the first place. Jag har läppglans så att jag klarar mig tills jag blir 80 år.
Hur som helst. Igår gick jag igenom två stycken handväskor, jag skulle bara rensa ur dom lite, och då, precis som direkt ut scenen då Carrie befinner sig som nyinflyttad i Paris med Alexandr Petrovsky, så hittar känner jag något igenom fodret i den ena väskan. Det är ett HÅL, ett pyttelitet hål, i tyget och DÄR har mitt lilla läppglans smygit sig in (precis som Carries "Carrie-necklace" som hon hade tappat bort). Vilket kärt återseende alltså! Idag ska jag ha på mig det läppglanset heeela dagen!
Haha, ok, det kanske inte var preciiis som i Sex and the city, men väldigt nära i alla fall! :-)

Idag är det fredag och jag är ledig, jag är ju ledig hela helgen! Wihoo! Jag har varit vaken sedan kl 8. Jag väntar på att pappa ska höra av sig, för jag har bjudit hit honom på födelsedagsfika eftersom jag inte tar mig någonstans med min bil, och idag skulle han ut och göra lite ärenden på morgonen. Jag har en känsla av att en av följande alternativ kommer att hända:
1) Pappa ringer inte innan, utan kommer hit direkt och det gillar jag inte, jag vill gärna vara påklädd och ha kaffet klart när han kommer.
2). Pappa kommer inte alls, och detta väljer han att ringa och säga vid 12-13 tiden ungefär, vilket är sjukt störande eftersom han hade tid hos bilmekanikern kl 07:00.. redan nu borde han ha ringt.
Jaja, nu ska jag inte ta för givet att  jag kommer att bli irriterad, men jag känner redan hur det börjar krypa i mig.

Shit, för en timme sedan när jag vaknade sken solen in i mitt rum, nu när jag tittar ut så snöar det hur mycket som helst!! Men det är bra, för då kanske det inte är så kallt! Jag ska promenera till mamma och hämta Tindra sen, också ett resultat av bilbatterimissären.

NU kliver jag upp! Ha en bra fredag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0