Jag måste ta hand om mig själv.


Det känns i kroppen att den senaste tiden har varit lite "mycket".
Jag har på kort tid slutat ett jobb och börjat på ett nytt, och mitt i allt detta har jag gråtit så många tårar att det inte borde finnas några kvar nu.
Så många känslor, så många intryck, så mycket information - på så kort tid!

Det känns.
Jag är trött. Jag är såååå trött. Jag har ingen energi, och det skulle inte förvåna mig om jag blir sjuk.
Och eftersom jag är så trött så orkar jag inte ta hand om mig själv på bästa sätt. Därför slarvar jag med maten, därav bristen på energi. Givetvis har bristen på sömn med det att göra också.
Jag är så trött när jag lägger mig, men ändå har jag så svårt att sova. Det är inte svårt att somna, men jag kan inte minnas när jag sov en hel natt igenom sist. Jag vaknar vid halv två. Vid tre. Vid kvart i fyra. Vid halv fem. Varje natt.

Ibland känner jag inte igen mig själv, jag brukar aldrig vara så här trött, det känns som att varje ögonlock väger 1 kg och att huvudet väger 10 kg. Minst.

Gud vad deprimerande det låter. Det ÄR ganska deprimerande. Jag har svårt att se något ljus och jag har svårt att glädjas åt små saker. Jag är för trött för att orka engagera mig i nåt som skulle roa mig.

Jag måste börja att ta hand om mig själv.
Jag börjar nu. Klockan 21:30 kommer jag att ligga i sängen, klockan 22:00 kommer lampan att vara släckt.

Godnatt världen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0