Jag är kräsen (och lite less).


Nu har jag kommit hem från stan. Jag gick omkring i olika affärer, provade lite kläder, luktade på lite parfymer och köpte världens godaste Irish latte! Ååh jag skulle kunna leva på den där latten alltså....mmm....jag svepte den på 2 minuter ungefär! :-)
Jag köpte inget, det var inte planen heller, jag ville bara komma ut och röra på mig lite och se lite folk, dock hittade jag en hel del bra och billiga plagg på HM som jag nog kommer att köpa i omgångar hemma.
Innan jag gick hem så köpte jag med mig en kycklingsallad från Sandys, och även idag är jag besviken. Fasen vilken tråkig sallad alltså. Jag valde en sallad utan pasta, så det blev liksom en himla massa sallad och väldigt lite kyckling. Jag har blivit väldigt kräsen på sista tiden har jag märkt. Men jag tänker så här: ska jag lägga 65 spänn på en sallad med lite kyckling så ska den fan vara god också ju! Fine, den var inte äcklig, men lite mer hade jag nog förväntat mig. Samma sak som med den där kakan som jag köpte igår, med den handlade det inte om pengarna, utan mer att den är onyttig, och ska jag äta sötsaker så där, så ska det fan vara GOTT! Det ska vara värt det!
Åh va jag är störd egentligen!! Jag fattar inte varför??!! Jag börjar bli less på den här kampen jag har med mig själv dagligen, det är verkligen som att jag har en djävul på ena axeln och en ängel på andra axeln, som konstant tjafsar med varandra.
Varför kan jag inte bara slappna av?

Det enda (och det är faktiskt en jättebra sak) jag gillar med den här Low-carbdieten är att jag mår jättebra rent fysiskt. Jag är pigg, har bra med energi och jag har inga problem som helst med magen - och det var ju det som var meningen - så jag antar att jag inte ska klaga. Jag mår bra, och det är det viktigaste! :-)

NU ska jag dricka thé och äta lite mörk choklad!

Kommentarer
Postat av: Rydan

Det är inte bara du som har en ängel/djävul på vardera axel. Jag också o den röde vinner "nästan" varje gång. Men jag har för det mesta inga problem med det, för jag håller nog lite extra på honom :-) Livet blir lite roligare så!

2008-09-11 @ 22:11:58
Postat av: supermamma

Så har vi nog alla lite till mans ( en på varje axel elltså) Klart man ska ha valuta för pengarna! Allt är ju så dyrt så när man en gång köper mat ute så vill man ju att det ska smaka bra och att man blir mätt!

natti natti

2008-09-11 @ 22:44:05
URL: http://supermamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0