Hur svårt ska det vara???


Jag är arg på HRAK (Hotell- och restauranganställdas arbetslöshetskassa). För att göra en lång och väldigt ointressant historia kort:
jag har alltid betalat min fackavgift via autogiro. En ganska stor summa varje månad, men som jag har förstått så har det varit både fackavgift och a-kassans avgift i ett så att säga. Nu i somras så fick dom för sig att dela på sig, och då hände inte mitt autogiro med riktigt. Jag fick hem inbetalningskort från a-kassan och betalade för juli, men nu i augusti så hittade jag inte min räkning till dom, så jag ringde i förra veckan och frågade om dom kunde skicka en ny till mig så jag kunde betala för augusti. Jag är väl medveten om att det är JAG som har varit slarvig och råkat slängt dom. Personen jag pratade med då sa att det inte var några problem och att jag skulle få hem en räkning.
I måndags fick jag ett brev från HRAK, men ingen räkning, utan en blankett att fylla i om man vill ha sin avgift på autogiro. Lite less ringde jag upp dom igen, förklarade hela storyn och dom lovade att skicka ut en faktura och att jag skulle slippa förseningsavgiften.
Idag får jag ett nytt brev innehållandes ett "Ansökan om utträde ur Hotell- och restauranganställdas arbetslöshetskassa". Hallååå??? Jag vill ju bara betala min avgift!!! Hur jäkla svårt ska det vara???? Så jag ringer IGEN, förklarar samma sak för trejde gången och får svaret att jag måste ringa och prata med en handläggare efter kl 13, så nu ska jag ringa en fjärde gång.

Undra hur trevlig jag kommer att vara?

Kommentarer
Postat av: Elin

A-kassan är så jä*la dåliga på service! Tur at du fick bra hjälp till sist iallafall :-)

2008-09-05 @ 10:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0