Hello PMS!


När jag vaknade idag verkade allt ok. Jag var glad, endast lite trött och lite ont i huvudet. Huvudvärken blev mer och mer påtaglig, och helt plötsligt kände jag mig stressad, irriterad och nästan svettig. Jaha, det var bara att säga HELLO PMS!
Varje gång är det samma sak. Till exempel, om jag har en plan för dagen, något jag måste göra, så MÅSTE det göras på mitt sätt, och helst på en gång. Stöter jag på några "motgångar" (läs, Niclas sitter och slevar i sig frukost framför tv'n i stället för att göra sig i klar för det JAG har bestämt att vi ska göra) så blir jag så irriterad att jag liksom vill krypa ur mitt eget skinn!
För att inte tala om kläder. Inga kläder passar. Allt klias, sticks, sitter för tight osv.
Med andra ord - INGENTING är bra. Ingen förstår mig och alla (utom jag) är störda i huvudet.

Varje månad är samma sak. En dag, varje månad blir jag ett PMS-monster.
Idag är den dagen, och idag ska jag åka till pappa. WHY??!! Idag av alla dagar.
Jag har redan bett om ursäkt i förväg till Niclas, för jag vet att jag kommer att vara en jobbig flickvän idag.

Nu tar jag ett djupt andetag och kliver försiktigt ut och möter världen.






Kommentarer
Postat av: AnnaPanna

OjOjOj - Känner verkligen igen mig i det du skriver - Ingenting är bra.. Skönt att få höra att man inte är ensam och det är inget "allvarligt fel" på en, HaHa! Ha en bra dag!

2008-09-29 @ 14:50:21
URL: http://pannisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0