Julkänsla...


Nu är jag hemma och jag har ätit spagetti och köttfärsås för tredje kvällen i rad, och jag kan nästan garantera att det blir  en fjärde kväll också... Bra med storkok ibland, jag har ju haft mat redo att bara värmas när jag kommer hem från jobbet!

Nu ska jag gå ut i det pissiga vädret med Tindra, men jag ska klä på både mig och Tindra ordentligt, och när jag kommer hem ska jag "belöna" mig med lite glögg och julmusik.
När jag bodde i USA så hade min familj en julskiva som spelades varje år, en vanlig blandskiva med julmusik, men det är ju inte direkt "Mer jul" med Adolfsson och Falk (eller vad dom heter), utan det är gamla, klassiska amerikanska julsånger. Självklart kunde jag efter 3 jular tillsammans med  dom och den skivan inte klara mig utan den, så jag har en bränd kopia av skivan! Min stora favorit är denna, så sitt tillbaka, smutta på lite glögg och känn lugnet....


The Christmas Song, Nat King Cole.
Jag blir nästan tårögd när jag hör stråkarna i början,
det påminner om en härlig tid som känns väldigt avlägset just nu....

Trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Madde

TÄNK va mysigt vi hade det på julaftons morgon när jag hälsade på dig i USA!!! Insmugglad och nygriljerad julskinka och ditt mammas julbröd, som MIN mamma hade bakat åt oss ;-)

2008-11-30 @ 12:03:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0