Att vakna.


Tänk att vakna upp och vara Barack Obama. Jag har aldrig varit insatt i politik tidigare, men den här gången hejjade jag faktiskt på nån, och det var ju Obama. Han är ju cool ju! Jag har nyss tittat på hans 18 minuter långa tacktal och jag är mäkta imponerad. Det där blir nog bra det där, han kommer att bli en bra president.

Att vakna upp och vara Jessica Jonsson är en helt annan femma. Jag vaknar och känner att jag inte är redo för en ny dag än, jag skulle gärna gå i ide i ett par månader, och hoppas på att alla problem är borta då. Men man ska inte fly från sina problem, det blir sällan bättre. I stället har jag tagit tag i dom, och resultatet av det är en enorm tomhet, men en tomhet som jag vet att jag måste känna för att lista ut vad det är jag vill ha och behöver.
Det känns som att mitt liv har stannat upp nu, och jag ser på folk omkring mig hur dom planerar inför framtiden och hur dom lever sina liv, jag vet inte om jag är avundsjuk, det kan säkert låta så, men det är ju precis det jag måste fundera ut, vad jag vill ha ut av mitt liv. 
Vill jag ha det som "förväntas", eller ska jag gå en helt annan bana?

Medan jag funderar måste jag sysselsätta mig, jag KAN inte sunka ner mig och bara lalla på i mysbrallor, sittandes i soffan framför dator och tv. Det GÅR inte.
Därför trotsar jag nu tröttheten och klär på mig och går på pump.
Tror jag.
Mycket kan ju hända på väg från soffan till badrummet....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0