Du är vad du äter.


Jag blir nästan äcklad när jag ser på "Du är vad du äter".
Detta inlägg kommer nog att sticka i ögonen kanske, men jag blir riktigt irriterad när jag ser sånt där. Tjocka människor som säger att dom har "provat allt" och "inget fungerar". Människorna som är med i såna här program är ju inga människor som är sjukligt överviktiga, alltså inga 150 kilos tjejer eller killar utan kanske 20-30 kg's övervikt, ibland mindre. Och det FINNS faktiskt saker som fungerar!! Man KAN gå ner i vikt, men man måste ju vara MOTIVERAD och ha DICIPLIN!

Jag har ju varit 20 kilo överviktig, så jag vet att det funkar. Jag är ingen expert, långt i från, men jag vet att Viktväktarna funkar. Man får äta i stort sett vad som helst - men i måttliga mängder. Vill man äta en cheeseburgare - varsågod - men det gäller att planera. Har man ett glassberoende - varsågod! Chips, godis, pasta - ALLT är tillåtet! Men inte i överdrivna mängder.

Jag tror att folk som försöker att gå ner i vikt genom att "förbjuda" sig själv att äta vissa saker som till exempel vitt bröd, pasta eller gräddiga såser, misslyckas. För hur kul är det att ha förbud? Det vet man ju när det gäller andra saker också, det som är förjudet är lockande. Och sen har vi ju sån där måltidsersättning, typ shakes och sånt. Varför vill man överhuvudtaget ersätta riktig mat mot sånt?

Jag vill inte tracka ner på folk, det är inte det som är meningen, men jag blir så trött ibland bara. Folk får ju göra precis som dom vill, och jag säger inte att Viktväktarna är det bästa för alla eftersom det är lite omständigt ibland med all planering och uträkning av "points", men eftersom jag VET att det hjälpte mig att bli av med 20 kg - och även behållt vikten i över 2 år - så känns det som att jag har lite "hum" om vad jag talar om.

Fan, Viktväktarna borde betala mig för detta! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0