Skinny jeans!


Jag tror de flesta tjejer har ett plagg i garderoben som påminner om en tid då man var "ung, snygg och smal", och som man drömmer om att kunna ha på sig igen en dag. Jag har ett par "skinny jeans" som jag köpte i somras, ett par Lee i storlek 26. Jag provade dom idag och det var ingen vacker syn. När jag köpte dom var jag överlycklig över att komma i ett par 26:or, fast redan då var dom lite på gränsen till att vara lite för tight, men jag köpte dom ändå, och hade dom hela sommaren. Sen kom hösten och kärleken, och det innebar tydligen att jag skulle sluta träna och istället ligga hemma och mysa i mysbyxor och äta chips (varför då???), och nu idag när jag provade jeansen såg jag resultatet av detta. Blää.
Det väller ut över kanten i midjan och på ryggen - och är det nåt jag tycker är väldigt oattraktivt på tjejer så är det just detta, att tränga på sig ett par alldeles för små jeans. Varför gör man så? Det ser för det första riktigt illa ut, och sen är det ju otroligt obekvämt också (jag vet, för jag hade på mig jeansen ute på promenaden med Tindra nyss, och det var ingen "hit" kan jag säga). Varför inte bita i det sura äpplet och köpa en storlek större - eller hemska tanke - två storlekar större? Det ser ju mycket snyggare ut och känns ju så mycket bättre!
När jag kom hem från promenaden duschade jag och bytte genast om till 28:orna, och nu kan jag andas normalt!

Med detta sagt vill jag tipsa om dagens Oprah som börjar kl 13:40. Så här står det om dagens avsnitt:
"Vare sig du måste gå ner 2 kilo eller 45, Oprahs nya utmaning får dig att komma igång. I dagens Oprah får vi höra några av de mest fantastiska bantningshistorierna."

Jag har en gång vägt ca 20 kg mer än vad jag gör nu, så jag vet att det är möjligt att komma i dom där jäkla skinny jeansen - allt sitter i huvudet. Är man bara motiverad så kan man göra det mesta!
Beach 2008 närmar sig! Hemska tanke!!

Ha en bra måndag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

varför denna viktnoja? satsa på att investera i ett bättre självförtroende. Vem fan bryr sig om du väger 5 kilo mer eller mindre? Njut av livet här och nu, i morgon kan det vara slut.

2008-03-10 @ 17:17:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0