Off and away!


Nu har jag lämnat av Niclas vid tåget och hunnit uträtta ett oförutsett ärende. Tindras jäkla koppel gick sönder idag, så jag var tvungen att åka och köpa ett nytt.
Mitt i all koppelhysteri ringde pappa! Jag tycker att det är så kul när han ringer mig nu, för det är som att han tror att det är nåt speciellt med att ringa till en mobiltelefon (jag har inget hemnummer längre). Det är som han pratar högre och tydligare än vanligt, som om att han tror att han hörs dåligt bara för att jag svarar i telefon när jag kör bil liksom. Lilla pappa. :-)
Han kanske skulle kika förbi snart.

Niclas ja. Han åker till Frankrike för en veckas skidåkning imorgon. Jag är inte avundsjuk, jag är ingen skidtjej. För att dela med mig av något som är totalt ofattbart för vissa, så ska jag nu avslöja att jag aldrig har åkt skidor ens. Bara längdskidor i skolan när det var friluftsdagar. Det var jag och barnen från särskolan som åkte längd. Kul va?!
Ingen i min familj har något skidintresse, och eftersom brorsan var en cool basketspelare, så ville jag ju vara som han!
Så, jag är alltså inte avundsjuk på Niclas, visst jag hade gärna åkt iväg en vecka jag med, men inte för att åka skidor. Däremot kommer jag att sakna hono. Han fyller år på lördag, och detta är den första födelesdagen vi skulle ha firat tillsammans. Men men. Om ca en månad fyller jag 30. Trettio. Japp. Fan va jag ska fira! Yeah right.
Som kära Johan på jobbet sa, jag får fira 1-årsdagen av min 29-årsdag! :-)

Nu ska jag lägga in tvätten från igår i byrån och garderoben!
Ha en skön torsdag - snart är det helg!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0