Huuuga


Jag såg nyss på TV4:s nyheter. Dom visade hur man tvingas kastrera små griskultingar UTAN bedövning! Usch vad det såg hemskt ut!!!!! Dom blev nerstoppade med trynet i en slags "tratt" och sen låg dom där upp och ner typ, med det "heliga" rätt upp i vädret, och sen - snipp snipp - så var dom kastrerad. Fyy vad dom skrek (precis som en "stucken gris" skulle man kunna säga).

Jag VET att det finns många hemska saker som görs med djur, jag är inte ute efter en debatt här - jag bara uppmärksammar.

image224
- Låt bli min pung!!

Kommentarer
Postat av: lollosmammas

Hej, jag jobbade en sommar som mycket ung hos en distriktveterinär i Vellinge. Han gjorde kastreringar av smågrisar, men det var ännu värre än nu för dom fick ingen bedövning alls.
Hur jag själv stod ut med att se på fattar jag inte idag.
Man gör det för att vi människor ska slippa smaken av hangris, alltså för att dom ska kunna sälja köttet.
Pengar, pengar, allt handlar om pengar!

2008-03-14 @ 22:15:32
URL: http://lollosmamma.blogg.se
Postat av: lollosmammas

Jag tänkte väl att valpen måste vara 8 veckor när du fick den. Det är i alla fall ett ljuvligt litet knyte, är det en Westie?

2008-03-14 @ 23:53:25
URL: http://lollosmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0