Vilken dag...


ÄNTLIGEN hemma! Jag är så kall och frusen just nu!! Min mammas sambo Uffe hade sin 60-årsfest ikväll så jag åkte dit efter jobbet. Mamma hade fixat så himla mycket, dukat ute med partytält och allt - och tur var väl det. För precis när alla hade satt sig för att äta så började det så klart att regna. Så jäkla typiskt!!!!! Hela dagen har varit ok, men så KLART ska det regna när VI ska äta UTE.

Det är alltid lite speciellt på såna där tillställningar. Folk som aldrig träffats förut kommer tillsammans för att fira en gemensam vän/släkting, och det kan vara ganska intressant.
I ena hörnet satt Faster Karin, 82, en ganska fis-förnäm dam från Dalarna (som tvingas äta på papperstalrikar) och sen har vi Uffes bästa polare som är 50+ som är en sån där klämkäck typ som envisas om att han är 27 och helt klart "nåt för mig".
Sen alla mina mostrar, en morbror, Uffes bror, Uffes son med flickvän, Uffes sons syster, som inte är Uffes dotter och hennes 2 små barn, Uffes ex, mammas ex (inte min pappa) med respektive, några grannar och andra goda vänner, och så jag och Tindra. Tindra som till en början skällde på en del som hon inte kände igen och sen sprang hon runt och åt grillade rester (och även tårta till efterrätt).
Det var en trevlig kväll, lite väl kall och blöt kanske, men jag är hemma nu, mätt, nykter och belåten. Ett badkar skulle sitta VÄLDIGT fint just nu. Och en mysig ryggmassage från Niclas.

Jag nöjer mig med en stor kopp hett thé och tackar för idag.
IMORGON - jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0