Underbar dag!


Åh vilken bra dag det har varit!! Jag började med att gå till frissan och klippte mig och la i nya slingor. Är jag nöjd? Hmm...för 1540 spänn så måste jag vara nöjd, men i ärlighetens namn så ser det lite "gult" ut, men det bleks ju i solen, plus att det är lite ovant också. På en skala 1-10 där 10 är bäst så känns det som en stark 6:a i alla fall!
Efter hårfixandet så mötte jag upp fröken Barthold och vi gick till "Tant Anki och Fröken Sara" och åt lunch. Det är ett relativt nytt café där allt är ekologiskt. Jag beställde en "klassisk" grillad salami/brie-macka och på samma skala (1-10) så fick mackan - och helhetsintrycket - en STARK 10:a! Gud så gott det var!!! För att inte tala om hur mysigt det var att sitta i solen och äta! Vi tog även en kaffe och kaka efteråt, jag åt en hallongrotta som var out of this world!! Sååå god, och den var gjord på dinkelmjöl!
Coffee house kan slänga sig i väggen! Detta är mitt nya favvoställe!! Lite väl saftiga priser kanske, men hej, det är ju ekologiskt (sen NÄR bryr jag mig om sånt egentligen??)! :-)


Min supergoda lunch!


Nu ikväll tvättar jag och jag har gjort nåt så oväntat som att tvätta 3 jackor som jag ska hänga undan till hösten. Sånt brukar jag aldrig göra! Plus att jag provtvättade ett par sneakers också, och det gick hur bra som helst, så nu har jag ett par rena och fräscha Puma-dojor också! Undra om jag ska våga slänga in mina favvo-Adidas? Hmm....ja det är värt ett försök, dom känns så sunkiga nu, det kan ju knappast bli värre! Dom och mina joggingskor får hänga med i nästa maskin!

Jo just jag! Som den stora Hello Kitty-fanatiker jag är så köpte jag en massa små HK-grejer till Alice som hon ska få på fredag! Hon fyllde 3 år häromdagen och genom mig så har hon också börjat älska HK nu! Hihi! Även min syster vill jag tillägga, men inte på samma nivå som mig dock! Ååååh det ska bli så kul att träffa dom till helgen! Och det som är nästan mysigast är att dom får träffa Niclas också, och vise versa! :-)

NU ska jag slänga in mer tvätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0