Onsdag


Fasen jag ar helt dagvild! Det kanns bra att det "bara" ar onsdag, for det innebar 2 hela dagar till pa stranden. dagarna ser ut lite sa har ungefar:
Vi kliver upp mellan 8:30-9:00 varje dag och ater da frukost. Sen hanger vi lite i vardagsrummet som ar i anslutning till koket och har en extremt fin havsutsikt. Har man tur sa kan man se delfiner! Sen, den dagliga proseduren med att smorja in med solskyddsfaktor, och sen gar vi till stranden som ligger ca 1 minut fran ytterdorren. Det ar en jattestor strand och det finns gott om plats. Att bada ar inte ett alternativ (inte for mig i alla fall, badkruka som jag ar), vattnet ar alldeles for kallt tyvarr. Vi hanger pa stranden i ca 2 timmar eller sa, sen upp til huset for lite lunch. Lunchen ar valdigt amerikansk, och bestar av mackor med majonas, kalkon, pickles och senap typ, eller sa ater vi rester fran middagen dagen innan.
Efter lunch ar det typ "fria aktiviteter" som galler. Alla drar sig tillbaka lite, nan kanske aker in till stan, nan ligger vid poolen, nan somnar i soffan, nan bloggar. Jag har nyss tagit mig en langpromenad pa stranden, helt underbart var det... Det ar valdigt slappt och skont, inga masten eller tvang.
Middagen ater vi relativt sent, och da gar vi antingen ut (ikvall blir det Stone Harbor Pizza - igen) eller sa ater vi hemma. Cara - Brians fru - lagade en sa grymt god middag igar och i forrgar, hon borde seriost oppna sin egen restaurang! Haha!

Nu ska jag se om Niclas kanske vill ta en liten cykeltur till tennisbanan eller nat. Jag ska inte sola mer idag, jag har fatt fula och jobbiga solutslag pa laren som jag maste vara lite radd om.
Hmm...Niclas ar VALDIGT insatt i en fotbollsmatch nu, sa utflykten blir nog senare....Han pratade for ovrigt med sin pappa idag, och fick en liten Tindra-rapport: de 3 forsta dagarna hade hon varit valdigt deppig och saknat sin mamma, men nu ar hon som vanligt igen! :-)

Kramkram!

Kommentarer
Postat av: AnnaPanna

Aaaaahh - Jisses så härligt det låter!!!!! Vilken semester!

2008-07-03 @ 15:44:14
URL: http://pannisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0