Jag då?


Varje år är det samma sak. Jag är blek, blekare - BLEKAST. Jag har nästan en grå/beige/vit ton. Det är fult som fan. Jag fattar inte, min mamma är blond och har blå ögon och blir alltid jättebrun och fin och min bror har samma pigment som henne. Min pappa är ungrare och har mörkt hår och bruna ögon och blir alltid jättebrun och min syster har samma pigment som honom. Men jag då? Då tycker jag att kombinationen av de två borde göra att jag skulle vara brun som en chokladpralin efter en dag i solen, men ICKE! Möjligt en pralin av vit choklad. Jag är så blek, och jag bränner mig så lätt i solen! De dagar i förra veckan som var så otroligt soliga och fina syns inte på mig, för jag har haft spf 10 på mig för att skydda mig och inte bli knallröd. Visst blir jag brun, men då är det två veckor i Thailand som gäller typ.
Jag vill ju vara brun och fin, speciellt nu när jag har gjort dyra slingor i håret. Dom ser inge bra ut mot min glåmiga, bleka ton. Kanske ska jag ta och bryta mot min "jag-ska-aldrig-mer-sola-solarie"-princip. Två gånger skadar nog kanske inte? Om jag solar typ tio minuter....Hm. Jag ska fundera.

Jaja. Tisdag idag. Inte mycket att säga om det. Sverige spelar match ikväll. Jag bryr mig måttligt.

NU ska jag gå ut med Tindris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0