Killar på krogen.


Det är inte lika varmt idag tycker jag, men det gör inget egentligen. Jag har nyss kommit hem efter ett par timmar på stranden med Jessica och nu har jag börjat tvätta.
Jag är inte bakis alls, men lite trött är jag, och jag förbannar mig själv för att jag inte drack nåt vatten igår.

Nu tänkte jag skriva om en sak som tänkte på igår - och alla andra gånger jag är ute också för den delen - och det är killar på krogen. Och innan jag börjar så vill jag bara säga att jag självklart inte menar ALLA killar, men det finns en hel del som gör så här.
Säg att man är 2-3 tjejer som står och dansar och har kul på dansgolvet. Nästan varje gång så står det en ensam kille och dansar bakom eller brevid nån av tjejerna och försöker liksom dansa med dom. Han lyckas nästan aldrig. Oftast för att han är för full. Sen finns det den typen som ställer sig bakom eller brevid och bara står där och tittar. Han försöker inte ens, han bara står där, han ler inte ens, utan det är som att han liksom spanar efter ett byte.
Jag tycker att den första typen är jobbig och lite störig oftast, men ibland kan man ha lite kul och "låta" han dansa en stund och sen rör man sig bort så att han inte liksom fattar att han inte dansar med en längre, för då har han redan börjat på nästa tjejgäng.
Den andra typen däremot är lite obehaglig. Vem fan ställer sig bara rakt upp och ner på dansgolvet och bara tittar liksom?!  Skulle han mot förmodan göra några närmanden så vill man vara så trevlig som möjligt så att han inte känner sig "dissad", för ärligt talat så finns det så sjukt många killar som ger ifrån sig så obehagliga vibbar!

Hur ofta ser man en tjej göra samma sak egentligen? Visst händer det att fulla tjejer står och försöker dansa med killar som är totalt ointresserade, men jag tror knappast att nån kille tycker att en tjej är obehaglig på samma sätt som en tjej kan uppfatta en kille. Jag tror knappast att en kille känner "undrar om jag vågar gå hem själv, tänk om nån av dom här skumma tjejerna tittat på mig halva kvällen kommer att följa efter mig och dra in mig i en gränd eller i en bil och våldta mig". Visst är det sjukt att det är så? Och visst är det sjuk att man tänker så som tjej?


Nu ska jag fortsätta med tvätten och sen lägger jag in lite fina bilder från igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0