Onsdag - mini-date-night!


Idag är Niclas för första dag på jobbet här i Sundsvall. Fast han har varit där flera gånger förut, men idag är det "på riktigt"! Det ska vi fira med god mat när han kommer hem! Jag hade en plan tidigare i veckan att slå på stort, laga värsta 3-rätters med vin och grejer, men jag känner mig inte riktigt på topp idag, har sovit jättedåligt och känner en liten förkylning som börjar smyga på..
I stället så kommer jag att göra så här:
När Niclas kommer innanför dörren så kommer han att mötas av mig med 2 Corona + lime i händerna, en till honom och en till mig. Sen har jag dukat upp lite guacamole och salsa (som jag tänker göra själv så klart, ingen jäkla mix) och nachos. Detta blir perfekt att sitta och små mumsa på innan maten är färdig.
Till middag blir det min klassiker (som jag inte har gjort på flera år) "roasted chicken", alltså en hel kyckling i ugnen.  Detta var standard på torsdagar under mina år i USA, hoppas jag lyckas lika bra med den idag! Till det tänkte jag göra bakad potatis och en härlig sallad!
Till efterrätt (och detta kommer att bli såååå gott) - Pollykaka! Mmmm..... Det blir ju nästan 3-rätters, fast nachos och salsa räknas väl knappast som en rätt i och för sig.. Men gott ska det bli, och jag LÄNGAR redan tills ikväll!
Jag tar med mig kameran i köket när jag sätter igång så får det bli en liten mat-blogg idag! :-)

NU ska jag sätta mig framför tv:n med en stor kopp thé!


Kommentarer
Postat av: Robert

Vilken överraskningsmästarinna... :) Hur bra som helst.

2008-07-09 @ 10:49:33
Postat av: Jessica

Vet inte hur pass mycket överraskning det blir dock, Niclas är en flitig besökare här på bloggen! :-)

2008-07-09 @ 11:39:01
URL: http://jessiekay78.blogg.se/
Postat av: Madde

Pollykaka låter GOTT, ser fram emot värsta kakbuffén när vi kommer och hälsar på :-)



Kan vi boka in en riktig mysafton "hemma hos oss" uppe på Sidsjön när vi kommer upp, det vore jätteroligt tycker jag!



P&K

2008-07-09 @ 11:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0