Inga måsten!


Måndag.

Imorse åkte Niclas tillbaka till Umeå, efter 2 veckor här med mig. Så här länge har vi inte varit med varandra tidigare, det har blivit typ 3-4 dagar åt gången, men nu blev det som sagt 2 veckor och jag måste säga att det kommer att kännas tomt. Jag började att vänja mig att ha en "man i huset" och jag kommer att sakna det. Men idag ska det bli skönt att bara vara själv. Jag har ju ett visst ensam-behov, men det innebär inte att jag stänger in mig  i ett rum utan någon kontakt med omvärlden, utan jag tycker bara att det är skönt att vara själv, göra det jag själv vill, när jag vill. Och det ska jag göra idag.
Jag ska gå in till stan och kolla rean. När exakt vet jag inte, men kanske efter Oprah, vid halv tre eller nåt. Jag bestämmer som sagt själv. Det är min enda plan för dagen,och det känns så otroligt skönt att bara kunna ta dagen som den kommer. Jag har inga måsten alls. Eller, jo,det finns en sak jag måste göra och det är att köra iväg Tindra till hennes "plast-mamma" i Sidsjön. Hon ska vara där till torsdagkväll eftersom jag ska jobba dagpass tis-tors. DET är alltså mitt enda "måste" idag.

Nu ska jag mysa med Tindra lite i soffan. Kanske koka lite kaffe först.
Yes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0