Rastlös i soffan


För 2 timmar sedan hade jag jättetråkigt. Jag blir så himla rastlös oavsett om jag är sjuk eller frisk. Så för 2 timmar sedan fick jag ett ryck. Jag fick för mig att putsa fönster.
Japp.
Snorig och febrig  - och VÄLDIGT rastlös - putsade jag köksfönstret. Jag lär ju inte må bättre av det, men nu har jag i alla fall ett rent köksfönster. Jag hade dock inga rena köksgardiner hemma, dom är på Tvätten hos mamma, så jag får vänta ett par dagar med att hänga upp dom.

Just nu sitter jag och tittar på dagens andra Oprah, ett ganska tråkigt avsnitt idag, det handlar om ekonomi och sån skit. Pengar och räkningar ger mig lite ångest, jag tycker inte om att tänka på sånt, så jag ska inte lägga ner energi på att skriva om det!

Snart måste jag gå ut med Tindra också...jag tror hon är sympati-trött med mig idag. Hon bara ligger i soffan, som att hon känner på sig att jag inte har någon energi att leka med henne, eller gå på en långpromenad. Hon är så underbar.
Och på tal om Tindra, så är jag så sjukt glad att det bara är en vecka kvar till hennes klipptid på Arken. Gud va jag kommer att skämmas när jag lämnar in henne. Det är nästan så att jag skulle vilja skicka Niclas så han kan säga att han har fått tagit hand om sin flickväns hund medans hon har varit bortrest i 4 månader och att det är därför hunden ser ut som hon gör i pälsen. Ovårdad och oborstad. Tov-Tindra. Stackars Tovis. :-(
Jag tröstar mig med att hon inte verkar lida av det i alla fall.

Hoppas alla njuter av den fina dagen, det är ju riktigt varmt och fint idag, så himla typiskt att vara sjuk en sån här dag, fast jag hade ju i och för sig jobbar om jag inte hade varit det, så då hade jag ändå inte fått njuta.

Hej hej.
J.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0