Hemma!


Måndag förmiddag, jag är hemma. Helgen var riktigt, riktigt rolig! Hela förra veckan var underbar! Men jag summerar bara helgen:

Jag och Niclas åkte ner till Uppsala i fredags, och kom fram till Patrik, Kristin,Gustav och Erik (farbror, fru, kusiner) strax efter 18. Jag blev helt tagen av deras hus och kände på en gång att detta var snudd på mitt drömhus! Underbart kök, underbart vardagsrum med öppenspis, ljusa fina färger och sparsamt inrett, men ändå mysigt! Precis som jag gillar det! Vi åt en jättegod middag tillsammans,drack gott vin och efter som Gustav precis hade fyllt 20 dagen innan, så blev det tårta och kaffe till efterrätt. Och lite mer vin. :-)

Lördagen - the day of the wedding - åkte vi in en snabbis till stan. Jag fick en jättefin tunika från Vila av Niclas som jag har trånat efter i flera veckor! :-) :-) Tack igen älskling!! En kycklingsallad från Burger King fick bli lunchen.
Sen, tillbaka till huset, softa lite, göra sig i ordning för kvällens bröllop, och vid tio över tre åkte vi till kyrkan, lite smått stressade! Vi hade en vägbeskrivning - som jag skulle hålla koll på. Men vi hann fram i tid som tur var. Fan va pinsamt det hade varit att komma in i kyrkan när allt hade börjat liksom, speciellt eftersom ingen visste vem jag var, och bara några få känner Niclas!

Efter kyrkan åkte vi hem med bilen, fick ett glas vin av Kristin, och åkte sen till festlokalen där middagen skulle hållas. Väl på plats såg jag på bordsbeskrivningen att jag så klart INTE skulle sitta vid samma bord som Niclas. Till en början kändes det inge kul alls, men så här efteråt så tror jag att "bord 8" hade roligast av alla. Det var så himla kul, vi skämtade och höll låda helga middagen igenom (jag vet att jag sa till Niclas under kvällens gång - i ett ganska onyktert tillstånd - att jag hade sååå hiiimla kuuuul, och att folk skrattade åt mina skämt, hahaha!!). Vi fick jättegod mat, och ett helt underbart gott vin till förrätten. Så gott att jag tog med mig bröllopsprogrammet hem bara för att veta vilket vin det var. Jag ska med all säkerhet köpa hem en sån flaska till helgen!!
Efter middagen fick vi bröllopstårta, och sen blev det dans för hela slanten. Fy faaan va kul jag hade! Det kan säkert bero på att jag var ganska dragen också (jag och Niclas sa igår att vi säkert var dom som var fullast av alla, haha, men vi hade ju kul, vi var inte "pinsamt fulla").
Halv tre hade vi kommit hem,och ramlade i säng. Behöver jag säga att gårdagen gick i bakfyllans tecken? Uuusch va jobbigt det var att åka hem....Niclas gjorde ett grymt bra jobb som körde från Uppsala till S-vall!!!

Så summan av kardemumman: GRYMT KUL HELG och GRATIS ÄR GOTT!! :-)

Nu då? Det är som sagt måndag, Niclas åkte till Umeå i morse, och ikväll ska jag jobba. Jag ska till tandläkaren idag klockan 12:30, och när jag vaknade i morse hade jag starka funderingar på att ringa och säga att jag var sjuk, jag vill inte gå till tandläkaren.....Men jag har redan bokat om den här tiden en gång, så det är väl lika bra att bita i det sura äpplet.

Nu ska jag duscha! Ha en bra måndag alla!

P.S Jag glömde ju så klart kameran hemma i fredags, så det blev inga bilder från helgen.....D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0