Överraskad!!!!


Imorse innan jag åkte i väg på alla ärenden så hände detta:
jag yrade omkring i vanlig ordning och reagerade inte så mycket på att posten kom, så GISSA om jag blev förvånad när jag kom till dörren och såg ett paket liggandes där på golvet. Och jag blev nog ÄNNU mer överraskad när jag såg handstilen på framsidan - det var ju från LINA!!! Ojojojoj va jag blev glad!!! Lina och jag går "way back", vi träffades första gången på en språkresa i England när vi var typ 15-16, höll kontakten efteråt och ett år senare åkte vi på värsta partyresan till Kos, sen flyttade Lina till Sundsvall (hon kommer från Anderstorp i Småland) för att plugga och några år senare åkte vi båda till USA för att jobba som au pairer. Hon åkte till en familj i New York, och jag till New Jersey. Efter redan en månad vantrivdes jag och då hjälpte Linas amerikanska familj till och hittade "min" familj i samma stad som dom - Larchmont, New York.
Guuud, jag skulle kunna berätta hur mycket som helst om våran vistelse där!!

Tyvärr så gled vi ifrån varandra och har inte hörts på flera långa år, tills jag hittade Linas syster på Facebook. Jag mailade henne och sen var mailkontakten med Linis igång!! Nu bor hon i Nya Zeeland med sin "nygamla" pojkvän Magnus och jag är inte alls avundsjuk, haha! Det är kul med bloggar alltså, för hon kan följa mitt liv genom min, och jag följer hennes genom hennes blogg - super!

Hur som helst, i paketet fanns ett jättefint kort, ett par jättefina örhängen och ett par coola tärningar som man kan använda sig av vid beslutsångest - eller som Lina skrev i kortet "de ger dig förhoppningsvis lite guidning i livet nu när du fyller "vuxen" och allt" - och guidning behöver man ju alltid! :-)
Tack tack tack Lina!!!!!!!♥

Annars idag har jag flängt runt lite. Provat klänningar på HM (hittade en jättesöt som jag så klart inte köpte, och då kommer den så klart inte att finnas kvar om jag väl bestämmer mig för att köpa den typ imorgon), köpt lite vin och öl tills på lördag då släkten kommer och firar mig, handlade även på ICA Maxi - hej och hå va dyrt det är att fylla år! Bara smörgåstårtan går på 600 spänn.. Men den är as-god och jag orkar inte bry mig om det där med pengar just nu - man fyller bara 30 en gång, eller hur?!

Jag köpte även två fina fat på Indiska, fina som dekoration med ljus på, eller som uppläggningsfat som jag ska använda dom till på lördag. Även en påse smaksatt kaffe fick följa med hem, jag ska prova det NU, det doftar jättegott!! :-)


image287
image288
image289


Ikväll ska jag tvätta - woohooo!!!

Kommentarer
Postat av: Lina

Vad gullig du är, grattis i
förskott igen!:)

2008-04-16 @ 11:49:03
URL: http://wellingtoncalling.osterhult.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0