Hur mycket är FÖR mycket?


Jag funderar mycket kring min och Niclas kommande USA-resa. Gud så jag ska shoppa. Jag ska inte hålla tillbaka alls!! Tar pengarna slut så måste jag ju, men jag ska verkligen köpa det jag vill köpa och inte tänka efter så mycket.
En sak som jag har tänkt på är detta: Hello Kitty.
Vid det här laget är det väl ingen som har undgått min kärlek för den vita katten, jag vet inte riktigt vad det är som gör att jag älskar den så mycket, men jag tycker att den är otroligt söt och jag blir GLAD av att ha små Kitty-prylar omkring mig. Min senaste "pryl" är ju min klocka - som jag ÄLSKAR -  men jag skulle gärna ha någor mer i smyckesväg. Men nåt fint, inte nåt stort och pråligt. Jag har en liten ring prydd med glittriga stenar som jag köpte i Chinatown för ett par år sedan. Den kostade typ 5 dollar och är hur söt som helst, men några av stenarna har lossnat och ser inte lika fin ut längre. Jag skulle vilja ha ett annat smycke, typ ett par små, diskreta örhängen eller ett litet halssmycke, och på Sanrio finns riktigt fina smycken som är designade av Kimora Lee Simmons. Men då snackar vi en extrem skillnad i pris - och det är jag nog inte riktigt villiga att betala. Kolla här till exepmel:

image363
800 dollar
image364
500 dollar
image366
450 dollar

image365
350 dollar


Det skulle vara så kuuul att ha ett av dessa smycken, men 800 dollar för ett halsband liksom?
Det sista är väl det som är mest tänkbart, 350 dollar, men ändååå....
Men alltså, hur mycket är FÖR mycket?
Det finns ju folk med betydligt dyrare "hobbys" än denna (jag kallar inte detta för en hobby, men i brist på annat).
Jag vill jag vill!!
Jag ska kanske ta mig en funderare och se hur mycket pengar jag har kvar sista dagen i New York.
Annars blir det väl Chinatown igen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0