Drömmar...


Seriöst nu.
Jag vill bo i New York.
Jag saknar New York.
Helst av allt skulle jag vilja bo i New York och inte behöva jobba för att överleva.
Jag skulle vilja vakna och se solen gå upp över hustaken och tänka för mig själv: "hmm...undra om jag ska ta en powerwalk i parken idag innan frukost?".
Parken är så klart Central park, och frukosten är en tall latte och en blåbärsscone på Starbucks, eller en färspressad juice och vaniljyoughurt med granola från nåt deli.
Jag älskar New York.
Jag älskar att strosa omkring och inte göra något speciellt.
Att sitta på en bänk och titta på folk är underhållning nog.
Kanske inte varje dag, hela dagen, men ibland kan man roa sig med att titta på folk.
Ibland kan man titta på hundar som får springa fritt i speciella parker för hundar.
Bio, mitt på dagen - underbart om det är dåligt väder!
Shopping (för i min drömvärld så har jag ju obergänsat med pengar) i flera timmar.
Gå in på Barnes and Noble och läsa tidningar och böcker gratis.

Jag kan hålla på hur länge som helst, jag kommer aldrig att få nog!

image271


Kommentarer
Postat av: Tjej som älskar London

Det låter sjukt häftigt och mysigt och alldeles alldeles.. underbart. Men finns det inga jobb för dig "over there" då? Det måste krylla av möjligheter. Folk startar nya liv där varje dag. Med den längtan du har skulle jag åkt.

2008-04-09 @ 07:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0