Det här med att besikta bilen...


Jag oroar mig för imorgon. Det känns nästan som att gå till tandläkaren. Eller hur? Visst skulle man kunna jämföra dom sakerna med varandra?
Går man till tandläkaren vill man ju inte ha några hål, eller upptäcka att man måste göra en rotfyllning, för då måste man tillbaka och fixa det och det kostar ju nåt så jävulskt med pengar.
Besiktar man bilen så vill man ju inte heller att det ska vara nåt fel på den som måste åtgärdas, typ "hörru damen, dina bromsar är värdelösa, du måste byta alla fyra" (eller nåt, jag är värdelös på det här med "biltermer"), och då måste man fixa det och åka tillbaka och allt kostar nåt så jävulskt med pengar.
Åå, jag vill att Skrutten ska ska charma besiktningsmannen med sin nytvättade glans och inte få några som helst anmärkningar!
Wish me luck!!

Annars då? Jo tack, jag har haft en mysdag med Niclas och Tindra. Niclas har haft jobbärenden i Sundsvall den här veckan så han har varit hos mig extra länge. Imorgon åker han dock (typiskt när jag blir ledig tors-fre) till Oslo till bror sin för att sedan åka vidare till nåt fjäll och åka skidor. Kul för han liksom! ;-)
Jag jobbar inatt och imorgon natt och är som sagt ledig torsdag och fredag. Jag hoppas på strååålande sol och eventuellt nåt glas någon av kvällarna! :-)

NU ska jag jobba!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0