Det här blir en bra dag!


Jag har bestämt mig för att detta blir en bra dag! Det är fint väder och jag har roliga saker på agendan! Hade jag haft ett roligare bankkonto så hade dagen blivit extra rolig, men ibland får man nöja sig med små medel.

Detta är planen:
Alldeles strax så tar jag med mig Tindra upp till Södra berget. Där ska vi träffa Jessica och hennes Smilla, Jenny och hennes Isa och ta en promenad och grilla korv i solen! Hur härligt låter inte det??!! Jag ska ta med kameran och fota! :-)

Sen åker vi hem, hon till sig och jag till mig, och sen ska vi träffas igen på stan och gå omkring lite. Ta en fika bland annat, och gå runt och kika på lite kläder. Det är där det stora bankkontot hade kommit väl till hands. ;-)

Niclas och jag pratade om Tindra häromdagen. Hon har en förmåga att se så himla sur ut ibland. Sur och less. Som nu till exempel. Hon ligger på soffarmstödet och tittar ut genom fönstret med tom blick. Tittar knappt på mig när jag pratar med henne. Jag knäppte dessa kort alldeles nyss, och fick knäppa säkert tio kort innan hon vände sig om och tittade på mig. Hon har varit ganska off den senaste tiden, men om jag kollar kalendern så ska hon nog till att löpa snart. Det är väldigt intressant tycker jag att man märker så tydligt även på hundar när dom är off. Dom har också känslor och hormoner som påverkar hur dom är, precis som hos oss människor. Jag vet ju själv hur jag blir när jag ska ha mens, ingen vidare kul människa att ha omkring sig. :-)
Men men, Tindra får ligga där och vara sur, snart kommer hon att ha jätteroligt uppe på berget med Smilla! Självklart blir det korv till lunch även för henne! :-)

Över och ut.

image338
- Lämna mig i fred!!


image339
- Gud va tråkigt jag har....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0