To swim or not to swim...


Gud var jag är hurtig nu för tiden. Morgonhurtig liksom! Ställer klockan tidigt, kliver upp och gör saker liksom! Som idag: klev upp strax innan 9, klädde på mig och hällde i mig lite kaffe och åkte sen till pappa! Tog med mig Tindra dit och hon fick träffa pappas hundar för första gången och det gick bra, över förväntan i alla fall! Sen hem, in på Waynes och fikade och sen iväg på tvätten och jobbade i 2 timmar! Jag känner inte igen mitt beteende! I vanliga fall så hade jag legat i sängen till minst 11 och segat på tills jag var tvungen att gå ut, men inte nu längre! Visst, såna dagar finns ju också, speciellt när jag har jobbat natt, men nu har jag ju varit ledig i ett par dagar.

Jag var på aerobic/dance och core igår och nu ikväll vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Detta är mina alternativ:
1. 30 minuter kondition + 30 minuter core
2. 30 minuter core + 60 minuter simning på Sporthallen
3. Endast 30 minuter core
4. None of the above - stanna hemma och softa och titta på Desperate housewives.

Det skulle vara kul med lite omväxling och gå och simma, men jag har ett litet dilemma. Jag tycker så här: ska man simma i en inomhusbassäng så ska man ha baddräkt - inte bikini. Jag har ingen baddräkt. Det är min personliga åsikt alltså, och även det jag skulle känna mig mest bekväm i. Men det skulle som sagt vara kul att gå och simma, basta efteråt och så. Men grejen är den, jag vill inte gå och köpa en baddräkt bara för att simma nån gång ibland, jag kanske tycker att det är skittråkigt, så då kanske jag kan göra ett undantag ikväll och simma i Thailands-bikinin från i vintras.
Annars är det ju ganska smidigt och ta 30 min kondition och 30 min core. Det är på samma ställe i samma sal. Inga konstigheter. Men ganska tråkigt.
Enbart 30 min core känns ju töntigt - då kan jag lika gärna skita i det, och alternativ 4 finns inte på kartan. D.H börjar kl 21:00 så det hinner jag se i vilket fall som helst.

Hmm.....simma kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0