Torsdag den 25:e oktober 2007

Kära blogg!

Idag har det varit en helt vanlig dag. Dagen började med att mamma ringde och väckte mig vid kvart över elva och sa att om jag ville så kunde jag vara ledig från tvätten idag, och det ville jag ju så klart! Snacka om bra start! Sen lyckades Jessica övertala mig att följa med upp på en promis i skogen med hundarna, jag var lite neggo först, det var ju inte underbart väder direkt, men jag har ju inte köpt ett allvädersställ för att det ska hänga i garderoben direkt! Efter promenaden med samtalsämnet "vad skulle du göra om du vann 48 miljoner?", så åkte vi till Eclair på Skönsmon och fikade en rejäl leverpastejsmacka och kaffe och en liten kaka. 46,50:-, hur billigt som helst ju! I stan hade det kostat 70 spänn - minst! Efter fikat blev det hemfärd och Tindra fick en liten snabbdusch eftersom hon var mer svart än vit efter att ha lekt "Du kan inte ta mig" med Jessicas hund Smilla, och jag drack ytterligare en kopp kaffe, en liten dock så jag inte ska bli så jäkla speedad.

Nu har jag nyss kommit hem efter en liten sväng på stan! Det är så kul att gå på stan här nu med alla nya affärer! Senaste tillskottet är Lagerhaus och där strosade jag runt en bra stund innan jag letade upp nygamla Mique. Jag läste i en annons att dom skulle ha Hello Kitty-grejer där, men snacka om att jag blev besviken. Pyttelite grejer och dessutom jättedyrt! 149 spänn för en mugg och 249 för ett penn- alternativt sminkfodral! Skandal!!
Aja... jag drömmer mig bort till Hello Kitty-butiken på 42:nd street....aaaahh....heaven on earth... ;-)
Det enda jag kom hem med var ett par nya kökshanddukar från Indiska. Vad vuxet att vilja piffa till köket med nya handdukar! Haha!

Strax ska jag åka i väg och storhandla (ännu mer vuxenpoäng) på Ica Maxi i Birsta. Jag var smart och gick hem och åt resterna av min makaroni-räk-wok från igår, annars hade jag väl kommit hem med en jäkla fryspizza som jag handlat i ren desperation!

Jag kanske rapporterar lite senare, det kan ju bli en liten sväng i Birsta city också, och det blir det säkert om jag känner mig själv rätt. Jag var där igår, men idag har fler butiker öppnats! :-)

So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0