Jahapp, och vad ska jag se fram emot nu då?


Jag känner mig lite låg idag. Helgen är över och jag är tillbaka till den tråkiga vardagen - igen. Det blir ju så mycket mer påtagligt när man har haft en underbar helg. Niclas och jag åkte ju som bekant upp till hans familjs hus i Åkersjön i Jämtlandsfjällen i helgen, och frågar ni mig så var det exakt vad jag/vi behövde. Jag är övertygad om att Niclas skulle svara samma sak. En hel helg utan datorer, mobiltäckning och jobb - och bara varandra att rå om. Just ja, ingen tv heller. Haha! Vilken prövning! Radions P3 har varit på hela helgen och vi har haft högläsning ur nån bok som Niclas hittade. Det var faktiskt riktigt trevligt, trodde först att det skulle bli trist utan tv, men vi klarade oss ganska bra faktiskt! Vädret var ju så där, lite ruggigt och inte så överdrivet mysigt att promenera i kanske, men Tindra var ju tvunget att få göra sitt så några små promisar blev det ändå. Annars har vi bara myst, ätit och spelat spel. Hur skönt som helst!! Det är det som gör det lite trist just nu, det blir såna kontraster liksom. Till helgen jobbar jag dagpass fre-sön, Niclas kommer dock ner på lördag och eventuellt så åker jag upp med honom på söndagkväll och stannar till onsdagmorgon. Sen vet jag inte när vi ses igen. Han ska resa mkt med jobbet och November ser ut som en mörk måndag för våran del tyvärr.
Hur tar man sig igenom sånt?
Jag tycker att några timmar känns som en evighet, vad kommer då veckor att kännas som?
Som vanligt måste jag försöka tänka positivt, det har ju gått bra hittills så det ska nog gå bra.

Ikväll ska jag jobba, det känns fördjävligt rent ut sagt. Jag sa till Jessica idag: "Ska vi inte säga upp oss idag? Vi gör nåt oväntat och chockerande!". Hon var inte lätt att övertyga så det blir nog inget med det. Fan.

Nu ska jag kolla på nya Desperate housewives som jag har laddat ner, sen JOBBA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0