I väntan på Greys.

Jag har i och för sig sett kvällens avsnitt redan, men jag är så himla in love i den serien så jag måste givetvis se det igen.
Tidigare idag var jag ute och gick i skogen med Tindra (tindra som för övrigt är jättefin och nyklippt, hon är som ett litet lamm!), och under min promenad kom jag på en himla massa fyndiga saker som jag hade tänkt skriva här idag, men nu känns det tomt bara. Jag kommer ihåg att jag tänkte "ikväll kommer jag att gråta".
Jag bara känner det på mig.
Kanske har det att göra med att mina hormoner spelar mig ett spratt just nu, eller så är det för att jag känner mig lite ledsen helt enkelt. Jag tror i och för sig på det första alternativet. Men jag känner att jag har ett "behov" av att gråta just nu, men det kommer liksom inte bara av sig själv, jag måste framkalla det på något sätt.  Greys anatomy brukar vara ett säkert kort på den fronten, men eftersom jag har sett det redan så kanske det inte har samma effekt. Kanske ska ladda hem en snyftig tjejfilm och ta fram Hello Kitty-näsdukarna, eller så räcker det ju i och för sig med att lyssna på vissa gråt-framkallande låtar på iPoden. Aja, det låter ju som värsta projektet det här, men jag känner att jag skulle tycka det va skönt att få gråta ut lite. Det är så skönt med endorfinerna efteråt :-)

Förutom vissa funderingar så har dagen varit helt ok. Jag har dock sovit på tok för lite, och bättre lär det inte bli inatt med tanke på den enorma fullmåne som lyser upp himlen. Jag tvättade lite på förmiddagen och eftermiddagen spenderades i Birsta eftersom Tindra skulle klippa sig. Det tar 2 timmar  att klippa henneoch då strosade jag runt i affärer under tiden. Inne på IKEA fick jag för mig att jag skulle köpa nya glas - inte för att det är nåt fel på dom jag har, men det är ju alltid kul med förnyelse, även i köksskåpen! Så 6 vinglas, 6 mindre "vanliga" drickglas och 6 snappsglas senare så hämtade jag Tindra, tog en promis i skogen och sen hem och rensade ut lite gammal skit ur skåpen och ställde in de nya! Det blev bra. Jag var så sjuukt sugen på nåt salt och fett till middag  - som att stekt fläsk och löksås på jobbet igår inte var nog - men förvånade mig själv med att koka fullkornspasta och blanda det med wokade grönsaker, räkor och sweet chilisås. Att det står en påse Polly OCH en påse Cheeseballs i köket är en helt annan sak. Dom hänger där just nu. Förhoppningsvis glömmer jag bort dom och har då inte totalt förstört den här dagen som annars har gått ganska bra på mat-biten i alla fall.

Nu är det dax att lägga sig i soffan och drömma mig bort i Mc Dreamy's underbara värld.....

En viktig sak bara innan jag går:
TOMORROW ---> PAYDAY!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0