Sjukis-jessan

Sitter på jobbet, ska snart gå hem. Känner att jag egentligen inte borde ha gått hit överhuvudtaget. Huvudet bankar, halsen smärtar och febern är på ingående. Muppmupp.

Ok, jag berättar vad det är jag har gjort. Med risk att ha gjort en stor grej av det hela - fast för mig är det en stor grej - så "avslöjar" jag att jag har varit på en anställningsintervju idag. Min första på fem år, och min tredje nånsin. Dom två andra jag har varit på har jag fått anställning på - alltså 100% so far. Undrar hur det gick idag. Jag tyckte att det kändes bra, att jag gjorde bra ifrån mig och gav ett bra intryck, men det har säkert flera andra gjort också. På måndag ska det vara klart vem som fick tjänsten.
Jag kan säga så här: OM jag skulle få jobbet så är det inte en självklarhet att jag vill ha det - oavsett HUR mycket jag än vill. Det är mycket jag verkligen måste tänka igenom - eller mycket och mycket - en del i alla fall. Jag skulle kunna tänka mig att vara kvar på mitt nuvarande jobb, om jag fick byta arbetstider helt och hållet, och veta att jag bara jobbar dagtid mån-fre, alltid ledig på röda dagar och slipper nattarbete. Men så kommer det aldrig att bli. Det är det jag vill åt mest. Tiderna. Men å andra sidan så finns det bra saker med att jobba som jag gör nu också: jag har nästan alltid hundvakt åt tindra och jag och Niclas kan ses oftare. Jobbar jag mån-fre så kan vi bara ses på helgerna, och det skulle innebära att jag måste skaffa en dagmatte till Tindra. Men JAG skulle må så mycket bättre - både psykiskt och fysiskt. Tror jag i alla fall.
Jaja. Jag väntar med spekulationerna tills jag vet om det är något att spekulera i.

Nu ska jag snart bege mig hemåt, 3 timmar tidigare. Muppmupp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0