Knock me out!


Varför drack jag kaffe kl ett inatt??? Varför? Jo, för att det var gott till kanelbullen....Och varför - VARFÖR - åt jag en kanelbulle kl ett inatt? Jo för att jag fick en. Får jag en kanelbulle tackar jag inte nej. Nu sitter jag här, klockan är fyra på morgonen, nyss hemkommen från jobbet, och är pigg.
Jag har haft en riktigt trevlig kväll på jobbet, pratat och skrattat i stort sett hela kvällen med gulliga Jenny som satt tillsammans med mig i kassan. Tiden gick fort även fast det var väääldigt lungt och lite att göra. Kan inte alla nätter på jobbet vara så här?
Frågan är nu hur jag ska lyckas varva ner? Ska nog värma lite mjölk och dricka det. Det ska tydligen hjälpa om man har svårt att somna, synd bara att varm mjölk är så äckligt.

Jag har börjat med en ny rutin när det gäller mitt ätande. Haha, det där kanske lät lite konstigt, men vad jag menar är att jag har börjat föra dagbok, jag skriver ner allt jag äter under en dag, för att ha lite bättre koll. Har gjort det i två dagar nu, och det känns bra. Jag höll ju på så där hela tiden förut när jag var med i Viktväktarna, så jag vet att det "funkar" för mig. Jag har även lagat mat hemma och tagit med mig matlåda till jobbet! Mycket duktigt!! Magen känns redan mycket bättre än vad den kändes i söndags. Jag hoppas jag kan vara duktig och fortsätta med den här nygamla vanan! :)

Nu är jag ledig i två dagar framåt, och jag ska försöka att vara lite mer aktiv än vad jag har varit dom senaste dagarna. Ta med Tindra på långpromenader bland annat, och inte bara ligga i soffan hela dagarna. Laga lite matlådor kanske och även baka något, kanske en limpa och några muffins! Ambitionen och motivationen finns i alla fall - hoppas det håller i sig! :-)

Jag vill ha hjälp med en sak: kan nån tipsa om en BRA brun-utan-sol för ansiktet?? Jag vill inte betala hur mycket som helst, och jag vill inte bli orange! Tips??!

NU ska jag värma mjölk, FAN va pigg jag är!!!!!!

Saknar...

Kommentarer
Postat av: Joanna

Jag har en bra för ansiktet, Biotherm, men den kostade 250 kr för en liten tub...

2007-11-14 @ 06:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0