Vad hände?

Svacka - igen. Vad hände egentligen? Jag har bara tränat en dag den här veckan, och det var i måndags. Fast ok, jag har ju varit på 3 powerwalks iofs, men det ser jag inte riktigt som "träning"  (och ja, Secret garden, det var jag i onsdags :-) ).
Dessutom har jag spenderat dagarna med att svulla. Fy faaan va dålig jag känner mig, bara ätit en massa skit och inte tränat. Herregud vart är jag på väg???? Jag kan iofs skylla på en sak, för det vill jag gärna göra, och ni tjejer förstår mig säkert. Säger inte mer än så. Haha.

Idag vaknade jag kvart i tolv och det första jag tänker är att jag skrev totalt fel i min redovisning på jobbet inatt. Jag undrar HUR det kunde vara det första jag tänkte på, och hur jag överhuvudtaget kom på det alls?
Jag fick nästan en chock när jag såg mig i spegeln, jag kände knappt igen mig själv. Vad hände egentligen? Jag såg förjäklig ut, strtulig i håret, plufsig runt ögonen och kuddmärken på ena kinden. Såna dagar är jag glad över att vakna själv. Jag skulle inte vilja vakna med mig, om man säger så. Deppig över att se ut som ett miffo så har jag bara legat på soffan och kollat på Sex and the city hela dagen, förutom 2 korta promenader med Tindra. Jag känner mig så sjukt misslyckad idag, jag vill bara stanna hemma och grina känns det som. Jag vill inte göra mig i ordning och gå till jobbet ikväll. Oftast blir det ändå bättre när jag kommer dit, för dom flesta känner samma sak när det gäller jobbet "va fan gör vi här på en fredagkväll??" typ, och vi peppar varandra. Igår var det så sjuuukt yrsligt så vi kom på den briljanta idén att prata bebisspråk med varandra och det blev genast så himla mycket roligare!! Haha! Man fick bita sig i läppen några gånger för att inte säga nåt opassande till nån som inte var personal dock. Jag älskar mina kollegor, för jag vet att hur pissigt mitt liv än känns, så gör dom det roligt att vara på jobbet! :-)
Imorgon ska vi få börja använda våra nya uniformer, vi kommer att bli så snygga, i alla fall på den avdelning jag jobbar, och det är nog första gången jag kan säga att jag ser fram emot att jobba en lördagkväll!

Just nu sitter jag och har bara liiite ångest (det är skönt att skriva av sig ibland)... Sitter med en kaffe latte och letar efter en ny kaffebryggare på nätet. Min är en sån där vit från början av  90-talet. Den är bra, den fyller sin funktion, men den är inte så fin att titta på kanske. Jag ska inte ha nån über-fancy grej, jag behöver ingen espresso-historia, utan bara en simpel kaffebryggare, men en lite finare bara. Skulle gärna vilja ha en ny mixer också när jag ändå håller på. Helst skulle jag vilja ha nåt fint i rosa eller nån annan fin färg, men om fem år kommer jag garanterat säga att den är så "typiskt 2007", så jag tar nåt enkelt som jag inte blir less på.

Usch, nu måste jag snart börja "put my face on" och sånt...fixa håret...ooorkar iiiinteeeeee.... Hoppas det är nån bra mat på jobbet idag, nåt som inte är så fettigt. Jag ska lämna mina tjugor och tior hemma så jag INTE kan köpa Dubbeljapp ur Selecta-maskinen idag.... Kanske tar med mig en tia, så jag kan köpa en Cola..Hihi..

Kommentarer
Postat av: Secret garden

Ser framemot att möta dej fler ggr runt sidsjön, en fröjd för ögat :)

2007-06-30 @ 11:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0