Snart måndag!

Precis när jag trodde att jag var ok, så poppar han upp igen. Inte ?han? han, utan han från i vintras. Han som flyttade härifrån. En fet jäkla färgbild i tidningen gjorde att jag höll på att sätta morgonkaffet i halsen när jag var hos mamma och åt frukost/lunch. Han kanske kommer tillbaka, och jag vet inte vad jag tycker om det? För två månader sedan var det allt jag ville, jag höll ju på att gå under av tanken på att aldrig se honom mer, men nu har jag vant mig vid det. Jag klarar mig bra utan honom, han var ju ändå inge bra för mig. Kommer han tillbaka så kommer vi ju att ses, det skulle ju vara konstigt annars. Men det kanske inte ens blir så. För en gångs skull ska jag inte fundera så mycket på det här, det är ändå inget som jag kan styra.

 

Något som jag dock ägnar ganska många tankar åt idag är det faktum att det verkar vara otroligt svårt för Han att höra av sig nu helt plötsligt. Det går i perioder det där. Nu har han varit ganska duktig ? om jag får kalla det så. Han har hört av sig lika mkt som jag, och har alltid svarat på sms som jag har skickat, men nu börjar det dra iväg igen. Jag tycker det är ganska otrevligt faktiskt. Hur lång tid tar det egentligen att svara på ett sms? Inte alls speciellt länge, men ändå verkar han inte ha den tiden över. Undra om jag ska ta och lägga ner? Det känns som att det är dags snart. Det leder ju ingenstans ändå, och det har jag ju varit fullt medveten om i flera månader nu. Men det är ju som sagt svårt, sånt där går ju inte bara att stänga av. Det finns ju ingen off-knapp direkt. Men om jag letar ordentligt så kanske jag hittar den, långt inne i hjärtat så kanske det finns en sån knapp. Jag hoppas jag hittar den snart.

 

Även igår pratade jag med Msn-killen. Han har ju ett namn, men jag vill inte lägga ut namn här, hmm?måste komma på nåt bra smeknamn. Jag skulle kunna kalla honom för Grannen, för vi är ju faktiskt typ grannar, han bor ju i huset brevid. Ja, Grannen får det bli! Vi höll på att glida in på ett nytt ?spår? igår, men gled bort ifrån det lika snabbt, haha!

 I skrivande stund sitter jag på jobbet och tittar ut genom fönstret. Folk går omkring i sommarkläder och ser allmänt lediga ut. Jag har i vanlig ordning uniform och nylonstrumpbyxor på mig, men ikväll ska jag hänga in dom i skåpet och där får dom hänga i tre dagar för jag ska vara ledig!! Folk som har ?vanliga? jobb gruvar sig oftast för måndagar, men jag är väldigt förtjust i måndagar eftersom helgerna oftast innebär jobb och måndagar ledighet. Om vädret håller i sig ska jag eventuellt ut på en liten båttur, men vi får se. Anna är ju tillbaka från Brasilien nu och jag vill träna ett ordentligt pass med henne också. Kanske hinner jag med båda. Detta kanske låter konstigt men jag kommer nog att sätta träningen före solen imorgon. Jag har ändå inte hunnit köpa någon SPF och jag vägrar se ut som en kräfta, så är det bara. Jag skulle behöva köpa det, och även ett par joggingskor, fan va seriös jag håller på att bli med träningen nu. Jag förvånar mig själv!

Nu ska jag bita ihop dom sista timmarna på jobbet! Jag biiiiiter hååårt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0