Nu då?

Jag är inne på sista dagen på ledigheten och jag är för en gångs skull nöjd med vad jag har gjort. Ofta så sitter jag bara hemma och är uttråkad, men nu har jag tränat, jag och Tindra har varit på stranden, vi har gått på skogspromenader och idag var vi ute hos min bror i hans stuga! Det har varit underbara dagar med underbart väder. Underbara dagar alltså. Kvällarna har inte varit fullt så underbara. Jag börjar tycka att det här med "singelliv" är lite överskattat. Det är ju inge kul att vara själv egentligen. Det enda som är roligt med att vara singel är att med gott samvete kunna flirta och sånt, utan att man sårar nån, allt annat är enligt mig alltså överskattat. Men kanske kan det bero på att jag inte riktigt har varit 100%singel, eftersom jag i ett halvår varit olyckligt kär i Han som inte vill ha ett förhållande, men gärna träffar mig lite då och då när det passar honom. Jag har varit fullt medveten om "spelreglerna", men idag kastade jag in handduken. Jag orkar inget mer. Jag förtjänar bättre, och den där off-knappen som jag skrev om förut, jag hoppas jag hittar den snart, för nu har jag i alla fall tagit tag i det här, och sagt att det är över, att jag inte orkar mer. Jag orkar inte vara lessen, och jag orkar inte nojja. No more! Han tyckte det var tråkigt sa han, han sa att han inte ville göra mig lessen. Just nu känns det ganska bra, men det lär ju ta ett tag innan jag är helt "återställd" igen.
Jag hörde en låt med Avril Lavigne på radion igår "When your'e gone", jättebra, och jag laddade hem hennes senaste album igår kväll. Det finns en del bra låtar där, bland andra den nyss nämnda, men även "Innocence" och en låt som heter "I can do better" ("arg tonårsrock" kallade min käre vän André den). Texten är nog den mest passande just nu, i den situation jag befinner mig. Jag hörde låten för första gången igår, och läste texten och tänkte "det är nu eller aldrig", och idag tog jag alltså tag i "problemet". Här kommer en del av texten:

I couldn´t give a damn what you said to me
I don't really care what you think of me
Cus either way you're going to think what you believe
There's nothing you could say that would hurt me

I'm better off without you anyway
I thought it would be hard but I'm ok
I don't need you if you're gonna be that way
Because with me, it's all or nothing

I'm sick of this shit, don't deny
You're a waste of time
I'm sick of this shit, don't ask why

I hate you now, so go away from me
You're gone, so long
I can do better, I can do better


Jag hatar inte honom, jag hatar bara hur det blev. Det är oftast lättare att vara arg i ett sånt här läge, och den här låten får mig att känna mig stark. Musik är häftigt på så sätt att den totalt kan få en att ändra ens humör och sinnesstämmning.

Jag har varit jätteduktig och tränat varje dag den här veckan, och jag ska träna alla dagar utom på lördag! Det känns så bra att lägga energi på nåt som faktiskt får en att må bra! Kul när man börjar se och känna resultat också! Igår såg jag även killen som jag såg förra tisdagen, exakt samma tid också! Typiskt att jag inte kan träna på tisdag till veckan, i alla fall inte den tiden. Haha, fast det gör inte så mkt. Jag är inte så mkt för att ragga på gymmet ändå.

Ska man ta och koka lite te-vatten nu kanske...dricka en kopp och kanske kolla på ett SATC-avsnitt? Hm...ja det låter som en plan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0