Sankta Lucia, skänk mig en tia..


Sitter nu för andra dagen i rad med en köttbullemacka (min ursäkt är att jag måste äta upp rödbetssalladen innan den blir dålig, plus att jag faktiskt är hungrig), och det är så gott!

Jag har idag gjort följande: vaknat och ätit frulle, klätt på mig och varit ute och kastat boll med Tindra i -10 grader, jobbat på tvätten, gått på stan och köpt sista julisen till lilla Alice, gått hem i motvind och utan mössa, ätit en köttbullemacka. I runda svängar.

Ser fram emot Lucia-tåg på jobbet ikväll, det är alltid lika fint med Lucia-tåg. Mitt bästa Lucia-minne är från New York, då jag och Anna trängde in oss i en fullpackad kyrka mitt på Manhattan och lyssnade till det kanske finaste Luciafirande jag nånsin har varit med om. Kanske var det för att det var så svenskt och att jag var där med Anna, i en liten kyrka så långt hemifrån, jag vet inte, men det var underbart. Kvällen avslutades med en redig fylla á la Fjortis, då jag och Anna snarare skrikande än sjungande tog oss fram från bar till bar (vi skreksjung allt från "Du gamla du fria", till "Sjung om studentens lyckliga dar"). Vi slutade när en bartender sa "Girls, open-mic-night is on Thursdays". Då fattade vi hinten. En grymt bra Lucia var det i alla fall.
Tror det var -99 eller -00. Det var tider det.

Nu ska jag softa lite innan dusch och jobb. Ha en bra kväll!
Kram och Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0