Juldagskul!


Oj oj oj vad jag är trött. Jag känner mig lite grinig och det känns som att jag har ungefär en liter grus i ögonen. Det tar emot att sitta på jobbet och vara trevlig och le nu kan jag säga. Jag somnade strax efter fem i morse, jag jobbade ju natt igår på julafton, och idag har jag gjort en deal, vilket innebär att jag jobbar några timmar nu på dagen och så får jag vara ledig ikväll då jag egentligen skulle jobba (mina argument som jag skrev om i förra veckan "godkändes"). Just i skrivande stund har jag lite svårt att se hur jag ska orka piffa till mig och bli pigg ikväll, men det ger säker med sig, jag vet ju vad som väntar... :-) Mer om det alldeles strax. Först tänkte jag summera årets julafton:
Eftersom jag hade jobbat natt den 23:e så kändes det lite tungt att kliva upp och åka iväg till pappa vid 12 (fullmånen gjorde att jag sov endast 4 timmar, så jag var ju inte Piggelin direkt). Så, ut till pappa och hans tant i Bergeforsen, sitta där och äta hennes köpta köttbullar och tråkiga sill, och bara prata om hundarna och mitt jobb. Vi har verkligen inget annat att prata om, det känns helt annorlunda när det bara är pappa och jag, mer avslappnat på nåt sätt. När det är vi tre - och deras extremt jobbiga hundar - är det alltid irritation i luften. Det är lite tråkigt. Hos pappa fick jag ingen julklapp eftersom han hade bett mamma att köpa nåt åt mig för hans pengar, så den julklappen fick jag senare hos mamma.

Efter besöket hos pappa ilade jag och Tindra hem till mamma och Uffe på Sidsjön. Jag älskar att fira jul hos mamma, jag önskar att jag alltid kunde vara bara hos mamma på jul. När jag tänker på julafton så tänker jag alltid på en röd julduk som det alltid spills lite julmust och stearin på, hennes köttbullar gjorda på älgkött och massor med vitlök och kärlek, underbara ägg med majo/räkor och svart rom/röd lök, skinkmackor på hennes hembakta limpa...rödbestsallad...aaaah..... Elina (brorsdotter 11 år) har alltid ett berg med julklappar och vi andra har liksom max 3-4 julklappar, men det är ju så det ska vara, barnen ska ju få mest paket!
Så, efter julbord nummer 2 var jag då alltså tvungen att åka till jobbet och jobba 18:15-03:30, och nu sitter jag här igen. Imorgon ska jag sova. Och vara bakis - garanterat.

Ikväll ska jag då alltså göra följade: enligt traditionen så festar jag och Anna B alltid på Juldagen. Alltid bara hon och jag, och vi blir alltid as-kalas! Att vi överhuvudtaget ens kom in på krogen ifjol är ett mysterium. I år ska även Jessica festa med oss, det blir perfekt! Mina 2 favvo-tjejer (hade Anna K bara kunde vara med så skulle det vara ultimat!!)!!
Fast helt seriöst, jag är så sjuukt trött nu, fattar inte hur jag ska kunna ladda om, jag måste nog ta en power-nap när jag kommer hem, men jag är ju så värdelös på att sova när jag har en tid att passa. Anna och Jessica kommer hem till mig vid 18, och jag måste hinna handla chips och virke, äta, duscha, fixa hår, smink och naglar. Stress stress. En sak är i alla fall klart, och det är kvällen outfit. Det blir en guldfärgad lång tröja/klänning, svarta tights och stövlar. Det känns som ett bra val, just nu i alla fall.

Shit vilket långt inlägg detta blev, jag ska avsluta nu men först ska jag lista mina julklappar :-)
Från Niclas:
- presentkort på HM
- jättefint halsband från Pilgrim

Från mamma:
- elvisp från OBH Nordica
- presentkort på Sax&Kam (min frisör)

Från pappa:
- rosa mixer från OBE Nordica

Från Elina
- strumpor :-)

Från syster:
- presentkort på Cervera
- fina foton på Alice (systerdotter)

Från svärföräldrarna:
- värmande vetepåse (perfekt för ömmande axlar och lill-magen)

Jag är jättenöjd med julen so far, ikväll ska jag byta julklappar med Anna och Jessica också (Anna ska få ett "party-recovery-kit", vilket kan behövas imorgon! Jessicas julisar kan jag inte avslöja utifall att hon skulle läsa, men i år gjorde vi så att vi skulle köpa för 100 kr och det ska börja på bokstaven "L". Jag är nöjd med mina inköp! :-)

NU får det räcka för idag, skriver mer imorgon - om jag orkar!! :-)
God fortsättning på julen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0