Julbak!


Jag har alltid haft lite noja och ångest över att baka sånt som måste jäsa, alltså bullar och sånt. Jag tycker det verkar jobbigt att knåda deg och eftersom jag inte har en tillräckligt bra hushållsassistent så håller jag mig borta från sånt, så alltså inga kanelbullar (köper färdiga på Shellmacken) och inga Lussebullar heller för den delen.
Däremot ska jag nu ta mig an ett recept på Saffransskorpor och se om jag kan få dom lika goda som Eva i köket på jobbet. Det är dagens första bestyr i köket.
Dagens andra kommer att bli "projekt koka chokladkola", och medan den stelnar i kylen ska jag mysa till det och titta på "På smällen" som jag hyrde nu på vägen med Tindra.
Tindra som för övrigt verkar ha saknat mig massor nu när jag har jobbat i 4 nätter. Sin filt på soffan verkar hon också ha saknat, för hon ligger där och sover så sött nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0