Söndag

Söndag. Sista dagen innan ledighet. Sitter på jobbet och skriver nu, i brist på annat. Jag måste sysselsätta mig med nåt. Jag trodde jag gjorde mig själv en tjänst igår genom att förbereda och göra klart en del saker tills idag, men just nu känns det som att det var dumt gjort. Det är hur lugnt som helst och jag har inget att göra.

 

Gårdagen då? Jo, jag åkte hem till mamma efter jobbet, blev bjuden på middag, grillat! Jag som bara för några dagar sedan kom på att jag endast hade ätit grillad mat en gång hittills i sommar, så jag blev jätteglad när jag kom dit och kände lukten från gasolgrillen! Efter maten busade jag och Tindra lite i trädgården och jag plockade hallon från mammas hallonbuskar som jag senare på kvällen gjorde hallonmuffins av. Tyvärr blev dom inte lika goda som jag hade tänkt mig, hallonen var lite sura, men dom gick att äta ändå, fast inget jag vill bjuda på. Det var inte som äppelmuffins med smuldeg direkt?..Ååååh varför gjorde jag inte såna???

Jaja, nog om muffins nu.

 

Igår blev det lite smsflirtande dessutom. Mycket trevligt. N befinner sig i samma område där jag bodde när jag var i Usa, vilket jag tycker är jätteroligt. Han berättade att han igår hade varit på Playland, vilket är ett litet nöjesfält i en liten stad som heter Rye i New York. Jag vet inte hur många gånger jag har varit på Playland. En av mina bästa kompisar under Usa-tiden bodde i Rye. Jag var medlem i YMCA i Rye. Världen är bra liten.

Jag tycker att det känns lite konstigt att säga detta, men jag tror att jag längtar efter honom. Det som är konstigt med det är att jag ju egentligen inte vet om han är något att längta efter, eftersom vi aldrig har träffats i mer än 10 minuter på Oscar på Gatufesten. Det är ju liksom en månad sedan, plus att det är ytterligare 17 dagar kvar tills vi ska ses. Jag antar att det handlar om att jag vill veta om det är nåt eller inte. Är det inget så vet jag, och då kan jag släppa hela den här grejen. En sak är ju säker i alla fall, jag kommer att vara sjukt nervös. Nervös = fnittrig. Åh va jobbigt.

 

Nu kommer jag inte på nåt mer att skriva, så nu ska jag se om jag kan fixa lite jobb åt mig själv här så att tiden går lite fortare. En sak som jag irriterar mig jättemycket på just nu är den här kommentaren: Åh va svalt och skönt ni har här inne, det är så varmt ute!

Helst av allt skulle jag vilja slå nästa person som säger så på käften, men hur skulle det se ut? Jag vill också vara ute i solen och värmen ju!!

 

Over and out.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0