McDreamy..

Haha, nä inte direkt McDreamy..
Efter ytterligare en natt med hosta så ringde jag till vårdcentralen idag, och blev hänvisad till Primärvårdsjouren ikväll, uppe på Akuten. Kändes lite pinit att komma in dit med hosta, men äh! Jag hoppades på en het doktor, men fick efter att ha betalat 300 spänn och väntat i en timme, träffa en tant på 50+ som lyssnade på mina lungor och skrev ut ett recept på hostmedicin (innehållandes morfin). Svängde förbi Big boy och köpte fredagsmiddag, åt den hemma i soffan och fick sen världens hostattack... Nu känner jag mig jättekonstig i kroppen helt plötsligt, darrig och yr.. Detta är innan jag ens har tagit medicinen... hmm..jaja, ska dricka lite honungsthé nu och äta en muffin.

Dagens roliga händelse var idag när jag var ute och gick med Tindra bakom Sporthallsbadet. Ett gäng killar - eller pojkar - i 10-årsåldern, bakom stängslet till badet börjar prata med mig:

Kille1: -Är du rik?
Jag: -Haha, nää..
Kille2: -Har du mer än 2 miljoner?
Jag: -Nää
Kille3: -Vad heter din hund?
Jag: -Hon heter Tindra
Kille1: -Vill du byta henne mot den här mobilen? Eller vill du köpa mobilen för 8000 kronor?
Jag: -Nä tack, jag har redan en mobil
Kille1: -6000 då??
Jag: -Nää, haha...hej dåå
Kille1,2,3: -Hej dåååå

På vägen hem gick jag förbi pojkarna igen. Då busvisslade dom. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0