Jessan väntar...


Jag ställde klockan på 8 imorse, och som vanligt när jag ställer klockan så vaknade jag en halvtimme innan den ringde. Varför gör jag alltid det? Jaja, hur som helst. Jag klev upp, försökte hosta så där otäkt som jag har gjort varje morgon i 3 1/2  vecka nu så att det verkligen skulle låta förskräckligt i telefonen när jag ringde vårdcentralen. Jag fick inte fram ett ljud. Jag hostade, men det var ingen äcklig slemhosta som jag ville, vilket iofs är bra, men eftersom jag nu har konstant huvudvärk och ont i bihålorna och en energinivå på noll, så ringde jag ändå, det måste ju vara nåt fel i kroppen på mig. Så alltså, kl 8 ringde jag, och fick till svar - om man kan kalla en inspelad röst ett svar -  att jag kommer att bli uppringd kl 13 idag. Vad är dealen med det egentligen?? Då kommer jag ju säkert inte att få komma dit idag ens! Jäkla skitsystem! Jag kunde väl ha fått en undersökning av något slag när jag var uppe på sjukhuset för nästan 2 veckor sedan? Hostmedicinen som jag fick då har jag druckit upp, och jag hostar fortfarande. Värdelöööst!!!

Igår pratade jag och Niclas i telefon för första gången! Det var jättekul, jag log heeela tiden! Vi skulle ju som sagt träffats ikväll, men det blir på fredag istället, det funkar ju också, men jag känner mig sjuukt otålig! Hihi!

Nu väntar jag bara. Det känns som att det är det enda jag gör. Jag väntar på att:
1. Bli uppringd från Vård-jäkla-centralen
2. Det ska bli fredag så jag får träffa Niclas
3. Bli helt pigg och kry igen

Nu är det 10 minuter kvar. Ska sätta mig och dricka en kopp kaffe nu medan jag väntar.
P.S. Slem-äckel-hostan kom tillbaka - som väntat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0