Jessan mumsar!

Inget "ch" var det. Ingenstans stod det nåt om stekta äpplen och vanlijglass, så det har jag nyss ätit. Jag har alltid rynkat på näsan åt allt som har med äpplen att göra, i efterrätter och bakverk alltså. Vanliga äpplen tycker jag om, men inte tillagade, typ som i en äppelpaj eller äppelkaka - guuud jag har verkligen avskytt det! Jag gillar inte konsistenten av dom. Äpplen ska vara krispiga inte mjuka. Men nu har nåt hänt. Precis som med kaffe, så har jag nu på äldre dar börjat uppskatta tillagade äpplen. Jag fullkomligt älskar kombinationen kanel/äpple. Som muffinsen jag bakade förra veckan - asgott! Och ikväll, i brist på annat, så stekte jag ett uppskuret äpple i lite smör, strödde på lite socker och kanel och lade upp det på några skedar vaniljglass. Oslagbart! Gudomligt gott!

Helgen närmar sig med stormsteg, och jag ska spendera den på jobbet. Dagpass fre-sön.Yes! Jag gör i alla fall inte av med några pengar, haha. Det är den enda fördelen med att jobba dagpass. Det och att personalmaten alltid är fräshare på dagen! :-)

Kram till alla, en liiiiten puss till en!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0